Alla inlägg den 26 juli 2020

Av Annelie - 26 juli 2020 22:59

I onsdags efter jobbet åkte Poppan och jag till klubben för att träna.
För en gångs skull så filmade vi men det går inte att lägga upp filmen när jag skriver på telefon, men så den får komma en annan dag när har tid att sitta med datorn.
I vilket fall så skötte hon sej utmärkt lill Popp ??.

Igår tog vi sovmorgon så himla skönt och på förmiddagspromenaden när vi genade över ett gärde så kastade jag boll till Poppan. Så fick jag för mej att jag skulle filma och naturligtvis så kastade bollen helt galet och den hamnade ner i ett stort dike som det var lite vatten i Poppan sprang ner men kom aldrig tillbaka så jag fick gå och titta vad hon höll på med.
Och vad gör lilla prinsessan, hon står lugnt och tittar på bollen som ligger i dyvattnet med snöret ovanför och vill inte ta den.
Jag försöker att peppa henne men NEJ hon vill inte smutsa ner tassarna så matte fick snällt klättra ner och hämta bollen själv och bli smutsig.
Den filmen får ni inte se!!!! Inte med ljud på iallafall.....

På eftermiddagen så plockade jag i bodarna och rensade skräp.
Snart är transporten full igen.
Framemot kvällen åkte jag och hämtade blåbär som jag beställt.
Ca 10 L rensade och klara rätt ner i frysen. Härligt...



För ett tag sen såg jag att den ena råttfällan hade slagit igen, men jag har inte sett någon råttskit och idag hittade jag råttfällan på gräsmattan, lilla Poppan har varit i farten igen.

Inte första gången. En gång för längre sedan så kom hon med en laddad fälla i munnen och när hon släppte den i golvet så slog den igen.....
Pontus, Åsa och barnen kom med fika till farmor på eftermiddagen.
Mysigt..
Lite uppletande för Poppan har vi hunnit med idag.
Och vid sista rastningen så spelade syrsorna förfullt och det är nästan mörkt ute, det kändes som om det var i slutet på augusti istället för juli. Usch sommaren får inte vara slut ännu, jag vill ha mer värme och flera ljumma sommarkvällar.

Kramar från oss ?

Presentation


Här skriver jag om mina hundar ,våran träning och tankar som kommer upp.
Jag skriver inte varje dag utan när andan faller på och det kan gå lång tid i mellan inläggen .

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards