Alla inlägg under september 2020

Av Annelie - 29 september 2020 21:26

Igår började jag dagen med ett besök hos vårdcentralen för att ta ett Corona test. Alla som börjar på en ny arbetsplats innom kommunen måste testa sej.
Och när jag ändå var i Valdemarsvik så passade jag på att lägga ett spår till Poppan. Lika bra att passa på när man är på nya platser.

Och medans spåret låg till sej så tog vi en promenad.

Hon Spårade bra, tog 4 av 5 apportera så jag är nästan nöjd :)
Resten av dagen tillbringade jag med att rensa, att sätta upp hyllor och att organisera i garaget och jag fortsatte idag, men det lär nog gå åt en dag till.
På eftermiddagen kom ex husse för att hjälpa mej att såga äppelträd. De är inte klippta på ca 7 år så det är välbehövligt och tyvärr så behöver man ta rejält.

Och jag vet inte hur jag ska reda ut att ta hand om allt skräp som blir.... Men det löser sej säkert.
Åsa vill ha ved till kakelugnen, men det kommer att bli mycket kvar för mej att ta hand om.
Två träd vart kvar, dom får vi ta en annan kväll.
Jag vet vad jag gör i morgon iallafall ?

Kramar från oss

Av Annelie - 27 september 2020 20:38

Efter promenaden i lördags så hann jag plantera om lite växter innan Jennifer och Mathilda kom och ville vara hos farmor.
Det var meningen att bara Jennifer skulle sova över men det slutade med att Matilda också vart kvar.
Vi var ute hela eftermiddagen och efter maten så vart det myskväll med spel, godis och film.
De är bra söta

Det vart en tidig morgon
Lång frukost innan promenad dags.

När jag lämnat tillbaka de här sötisarna, så följde jag med Pontus, Åsa och barnen till Ikea. Ganska mycket folk och naturligtvis var de skåp som jag skulle ha slut. Kollade ifredags på nätet och då fanns dom...
Men hittade en del annat ändå, ingen risk att man kommer tomhänt därifrån.
På hemvägen åt vi på MC Donalds och stannade på Willys för att handla lite nyttigheter, det måste bli slut på godis och annat onyttigt. Jag som har varit så duktig så länge har verkligen trillat tillbaka i sockerträsket.
Och nu är det dags att ta sej ur igen så träningen kan göra någon nytta med kroppen... Ett par kg ska bort .
Poppan och jag tog en kvällsrunda i blandad terräng och med mycket lek och bus

Kramar från oss.


Av Annelie - 25 september 2020 06:20

Idag är det med vemod jag går till mitt jobb sista dagen på Ringgården.

Alla våra boende har flyttat och det står kartonger över allt.

Vi är några som ska packa det sista  .


Nästa vecka börjar jag på  min nya arbetsplats....



Poppan fick följa med mej till jobbet i tisdags och hon var så duktig och precis slut.






Man blir trött av att vara på jobbet från 7 - 16 måste ta en lite lur när väl kommit hem

 



I onsdags  vart det ett spår på gräs med en liten vickande övergång = inga problem.

Det låg apporter i spåret som hon tog fint , men när jag började filma så tog hon inte sista   Typiskt    , så den filmen får ni inte se    .



 



Kramar från oss    


Av Annelie - 21 september 2020 22:00

I helgen har det varit full fart. De här små har sysselsatt sin farmor.


 


Poppan har fått asfaltspår, träning och promenader med uppletande.

Vädret har varit helt underbart  och syrenhäcken är färdigklipp, fick lite hjälp av Åsa   , fönster har blivit tvättade och så har hunnit att ta det lugnt också    .


Idag var det Kurs med Poppan , men när jag kom hem efter jobbet slog huvudvärken till och nu efter allt som försigår på mitt jobb så känner jag mej helt känslomässigt utmattad. Kände att jag inte orkade koncentrera mej på en kurs, så innan jag skulle hämta mina varor på Willys så tog vi en promenad i spåret vid sockstugan och där var det fullt med folk så det vart många möten med både hundar och människor.

På vägen hem så stannade jag och la ett spår på grusplanen vid skolan.


Första grusspåret för Poppan och hon klarade det som om hon inte gjort annat...



  

En liten filmsnutt av hennes arbete.



Kramar från oss    

Av Annelie - 16 september 2020 20:23

Efter gymmet idag så tog jag och kompisen en promenad längs kanalen.
En härlig promenad och nästan inget folk så hundarna kunde springa läsa nästan hela tiden.
Poppan är så nyfiken och vill klättra och undersöka allt. Hon var riktigt nyfiken på alla änder men hon är ingen badare så hon hoppade inte i efter dom.

En riktigt skön promenad.
Och innan det vart dags för en jobb kväll så hann jag fixa med mat och lite annat.

Kramar från oss

Av Annelie - 14 september 2020 21:15

I torsdags kväll var åkte vi till klubben och tränade .Poppan var hel galet glad när vi kom ut på plan, det var länge sen vi var där. Det märktes verkligen att hon tyckte det var kul för hon gav järnet en suuuper träning.

Gladast blir hon när vi kör budföring. Hon tycker verkligen att det så himla kul..


Jag har varit ledig i helgen i lördags var det stor städning med fönstertvätt på övervåningen.

Promenad och lite träning hann vi också med.


Söndags åkte jag till biltema och köpte hyllor som jag ska sätta upp i garaget någon gång framöver.

Tog också en sväng in på  Ikea och köpte en byrå och lite annat smått som jag tyckte att jag behöver    .

Hemma igen så skruvade jag ihop byrån och omorganiserade lite med en del grejer.

Känns som jag bott in mej nu för nu börjar  jag vilja ändra lite här och där.


Måndags åkte en kompis och jag till en jobbar kompis och myste med hennes får och små lamm.

Så himla söta och fotade en hel del, och det kommer bilder vartefter.

Så härligt att bara sitta i halmen och mysa med dom , jag skulle nog kunna sitta en hel dag och bara titta och njuta.

Snacka om att få energi påfyllning.

Vi satt ute och fikade , vädret var så skönt.


När jag lämnat av kompisen så åkte jag och la ett spår till Poppan och medans det låg till sej så gick vi i motionspåret och fast det är en skylt där det står klart och tydligt att alla hundar ska vara kopplade i spåret så möter jag en dam som har en lös hund som springer fram till Poppan, jag får tag på den för den hade sele på sej och reagerade inte något på sin matte som sa ett lamt kom hit ... hunden  var trevlig. MEN det spelar ingen roll.  Blir så jävla trött på folk.

Poppan brydde sej inte utan uppförde sej som en liten dam .


Spåret gick bra, hon ville gå över sista apporten men tog den när jag pockade på det..


Idag tog vi en långpromenad och njöt av det härliga vädret.

     


Jag la ifrån mej tröjan på altanen när vi kom hem och vände ryggen till en stund och genast var lilla tjuven där och norpade godis ur fickan   


   


Kramar från oss   


Av Annelie - 7 september 2020 22:00

Vi tog fem färjan på morgonen från ön Sen var det raka spåret mot Ullared.

Tio i åtta ställde vi oss i kön till Gekås och klockan åtta var det bara att gå in och börja handla   .

 

Åtta timmar senare gick vi ut med vagnarna fulla med kassar , trötta ben och onda fötter men super nöjda med våra inköp.

Men det var tur att det bara var Emilia och jag som skulle få plats i bilen för det vart ganska fullt    

   


Resan hem gick bra, lämnade Emilia i hamnen i  Gränna där vi hade ställt hennes  bil på morgonen, och när vi  hade lastat över hennes grejer så åkte jag vidare hemåt.

Pratade med brorsan i telefon hela vägen så resan gick ganska fort, var hemma halv nio på kvälllen, så lagom när jag plockat in alla påsar så kom Åsa upp till mej med Poppan.


Poppan och jag är ungefär lika trötta och jag är väldigt tacksam för att jag tog semester i morgon  så då har vi sovmorgon   .


Kramar från oss    

Av Annelie - 6 september 2020 20:30

Lämnade Poppan hos Pontus och Åsa och for vidare till Visingsö och Emilia.


Denna härliga ö.


Hjälpte en vän till Emilia som har lite styrigt med sin 1 åriga labradudel...

En energisk go men envis kille som jagar bilar på vägen som går utanför huset   .

För ett tag sen hade han sprungit in i en bil från sidan och slagit en volt som tur var körde inte bilen så fort så det vart inga skador på varken hund eller bil.


Jag visade först några övningar  på kommunikation och sammarbete.

Några övningar på att trötta ut killen mentalt och sen gick vi igenom skvallerträning som jag tycker är kanon.


Han hade varit riktigt trött den kvällen iallafall    .


Sen passade vi på att gå ut i hagen och mysa lite med Znidde  .


   




Efter en riktigt god och mysig middag så tog vi en kvällsrunda med Tassen.


 


Och så fick jag äntligen träffa Emilias gulliga små kattungar som heter Yöns och Yuni.

Och det bästa var nog att jag kunde mysa med dom utan att ta allergi medicin. Tvättade visserligen händerna noga i början när jag tagit i dom men det glömdes av under kvällen och det gick bra ändå...


        .


I säng tidigt för larmet ringer kl 03:45 för i morgon är det Ullared som gäller.


Kramar från oss    

Presentation


Här skriver jag om mina hundar ,våran träning och tankar som kommer upp.
Jag skriver inte varje dag utan när andan faller på och det kan gå lång tid i mellan inläggen .

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards