Alla inlägg under december 2011

Av Annelie - 23 december 2011 09:25

När jag tar in hundarna nu så regnar det, fy så tråkigt. Det är ju så härligt med snö.

och det blir ju lite lättare med snö och några minus grader, man slipper ju fyra skitiga hundar.

Det märks verkligen att man har två till tyckte att jag städade ofta förrut, men nu är det att dammsuga och skura golv varje dag......


Idag blir det fullt upp, skinkan ska fixas, gröten ska kokas, en jansson ska det bli, granen ska kläs,

måste åka och handla det sista ( frukt och mjölk mm ), slå in julklapparna , sen är det nog kväll.

Den här julen blir lite annorlunda för jag jobbar eftermiddag och kväll på julafton och på juldagen jobbar jag på morgonen, men det får gå. Det blir en härlig jul ändå.


God Jul


önskar


Annelie & Vilddjuren


  


Kramar från oss   



Av Annelie - 15 december 2011 06:42

Hallå nu har det gått ett tag, men det är ganska fullt upp.

Det är ju inte så att allt stannar upp för att man inte skriver. Jag brukar tänka ibland att det faktiskt verkar som att man inte

har tränat när man inte skriver. För ibland är man ju så himla flititg med att skriva när man har tränat och sen så kan det gå flera veckor utan att man skriver en rad :) Men vi har tränat, kanske inte så väldigt flitigt men vi har gjort det iallafall.

Dom små är ju bara så goa vilda och omöjliga och ska jag vara riktigt ärlig så är ju min lilla hulligan värst.

Här om dagen så tyckte jag att min jacka såg lite konstig ut, då hade hon slitit bort ena fickan, tur att det var den gamla jackan, hon hoppar som värsta kängrun. Det som kan vara lite påfrestande är att hon är ganska skällig, annars är hon bara full av energi och det tycker jag är sååå HÄRLIGT  .

När jag börjar jobba på morgonen så hinner jag ju inte att gå tre promenader ( det gör jag när jag är ledig eller jobbar kväll) , så då har vi delat upp dom, så Kricka går med Amira och Asterix, och jag går med Jack och Quiwi. Och det är så härligt att se Quiwi när hon går bredvid Jack, hon ser så stolt ut och hon vill gå väldigt nära så puffar hon lite på honom ibland eller nafsar honom lite i örat, och stackars Jack är inte lika förtjust men han står ut .


Igår var vi i Norrköping och köpte dom sista julklapparna , Emilia och en kompis till henne var med, dom har kommit på att det är roligt att gå på stan själva, så jag fick gå själv och handla. När vi var färdiga så vart det Mc Donalds med två fnittriga tjejer   .

Ida ska jag jobba, sen ska vi till klubben för valpträning ska bli kul att se hur det blir.

I helgen blir det 20-års kalas, David blir vuxen   ........ Och tänk att jag ska bli farmor snart om mindre än två månader.


Kramar från oss   

Av Annelie - 2 december 2011 06:30

Igårkväll hade jag öppningen på klubben, det är inte ofta jag har det eftersom jag lyckas pricka in att jobba

torsdagskvällar.

Men nu så var det min tur. Emilia fick följa med och passa på att träna lite med Asterix ( det blir alldeles för lite med träning för honom tycker jag). Quiwi fick också följa med och stackars Jack fick stanna hemma .

Det är ju inte meningen att den som har öppningen ska träna själv, men det kom inte så många så jag passade på

att träna Quiwi lite, Inger föreslog lite serpentinövningnar och inkallning ( hon hade sin lilla sötnos med sej också) Kanonbra    .  Emilia tyckte  att det var jättekul och undrade om vi gjorde så här varje gång för då ville hon åka varje torsdag.


Själv kände jag att man missar väldigt mycket när man inte går på valpkurs. Vill gå NU......


Så här trött kan man bli ( fast man är en kelpie) när man har varit i stora staden och sett massor med människor, hundar och ankor.

Men måste väl tillägga att hon somnade ju inte direkt när vi kom hem precis utan det var ju att ge järnet ute och inne med dom andra hundarna först, men hon sov väldigt hårt när hon väl somnade.

   

Kramar från oss    

Presentation


Här skriver jag om mina hundar ,våran träning och tankar som kommer upp.
Jag skriver inte varje dag utan när andan faller på och det kan gå lång tid i mellan inläggen .

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards