Alla inlägg under november 2016

Av Annelie - 29 november 2016 17:08

Idag är det ett år sedan som Amira fick vandra över regnbågsbron.

Saknaden är fortfarande stor och jag tänker ofta på henne.


   



Idag för ett år sedan föddes också Tyzon .



 

 


Grattis Tyzon på 1års dagen 

 

    




Kramar från oss     






Av Annelie - 27 november 2016 22:00

Helgen har tillbringats med hundträning, barn,  barnbarn och att baka   .

Och så lite marknad också förståss.


Vi ( Emilia, Jennifer Åsa och Ebba ) åkte först till en marknad som gjort så mycket reklam så vi trodde att det skulle vara en stor fin marknad.

Och fin var den absolut men efter 5minuter hade vi sett allt, så på vägen hem stannade vi söderköping och gick en runda . Tycker nog att det inte va så mycket att ha där heller om jag ska vara ärlig. Men lite mysigt var det allt. 


När vi kom hem så vill Jennifer stanna hos mej och hjälpa till att baka innan hon skulle på bio . Det vart lite lussekatter mm.

Sen vart det att sova i soffan innan läggdags....


Kramar från oss    


Av Annelie - 25 november 2016 20:45

Fick stanna över på jobbet en halv timme , var sådär lite rörigt som det kan bli på en demensavdelning ibland.

Tycker verkligen om mitt jobb med dementa, men det suger verkligen ut all energi man har , visst får man mycket tillbaka men det sliter på en.

Nu har jag jobbat med dementa i ca 12 år och funderar lite på att byta , men det är svårt när man trivs samtidigt som man känner att man har inte så mycket kvar att ge när man komer hem. Man tar slut helt enkelt. Det mesta kanske beror på ledningen som inte ser till att vi får påfyllning genom handledning mm. Vilket vi påtalat ett flertal gånger.


Efter jobbet så fick jag hämta min nypolerade och lackförseglade bil, glänser ordentligt...

på kvällen åkte Emilia till Pontus och Åsa , lite bus och mys med lilla Ebba är inte helt fel   .

Plötsligt när vi sitter på golvet så tar lilla stumpan 3 steg ( andra gången hon släpper och tar steg).

Inte dåligt med tanke på att faktiskt inte är riktigt 9 månader .


Kramar från oss    

Av Annelie - 23 november 2016 12:00

Tillbringat två heldagar på fackutbildning, en kanon bra utbildning.

Mycket diskussioner om rättigheter, skyldigheter och förmåner.

Vi var en liten grupp vilket alltid är en fördel tycker jag för då kan alla  säga sitt, ofta är det  alltid ngn som tar mycket plats och är man inte bekväm med att prata i stora grupper så säger man inget .

Jag har nog tänkt ett flertal gånger att gå ur facket för jag tycker inte att vi fått någon hjälp när vi verkligen har behövt det , men känner att jag fått en mer förståelse och framförallt så vet jag hur jag går vidare om jag inte är nöjd.

Så jag stannar kvar ett tag till   ..


Idag slutade vi kvart över fyra, så det var snabba ryck hem och byta om ladda upp med godis , ta med Jiddra och åka in till stan för innomhus träning.


Tränigen gick bra , Lite svårt att fokusera beroende på vad dom andra hundarna gör, men det har blivit mycket bättre.

Kan också sköta sej när vi inget gör, joddlar lite med sin boll och kollar in de andra finns någon tvåbent som inget gör kan man ju alltid kolla om den vill ha lite dragkamp med bollen   .

Det har verkligen hänt mycket under det här året, dels är det väl att hon mognat men säkert också att hon kontinuerlig träning. Älskar verkligen mitt lilla monster    så rolig att jobba med inte lätt men det får en att tänka och klura lite både i vardagen och träning.d et känns verklgen härligt när man kommer på ngt och det bara fungerar   .



 

Kramar från oss    

Av Annelie - 20 november 2016 06:15

Härligt att sluta tidigt en söndag, vi har haft långa pass på helgerna men nu provar vi kortare turer. Det är skönt, man är inte trött efter att ha jobbat en hel helg. Det svåra är att få ut sina timmar det blir mindre långlediheter, men tycker nog att det kan vara värt det.


Slutade kl 14 idag HÄRLIGT    , tog med Emilia och hundarna på en runda .Härligt när hundarna kan springa lösa, Jiddra hittade ett stort vatten hål i skogen så hon var överlycklig, finns nog inget roligare för henne än att hålla på i vatten.

Filmade men har ingen koll på hur man gör för att ladda in filmen här från telefonen, får väl be någon av mina tekniska söner   . 

Styrde lite inne innan det vart kväll och godnatt.....


Kramar från oss    

Av Annelie - 17 november 2016 00:28

Idag startade vi inomhus träningen. Lite mindre yta men superskönt att slippa vara ute och frysa .
Mitt söta galna monster var kanon duktig idag..
Jag fokuserar mycket på fotgåendet för det är så viktigt, och det är så härligt att se ett fint fotgåendet. Hoppas bara att vi kan få till det . Bitvis går hon kanon och hon orkar hålla i längre och längre sträckor. Hon börjar bli mer följsam .
Apportering tränar vi så fort det finns tillfälle .
Det går framåt , men det är ett känsligt moment som lätt blir massa tugg när man har en gasade hund . Försöker att ta det lugnt men det är svårt..

Hopp apport gick kanon bra .
Allt gick bra t om att bara vara stilla .
Jag är nöjd med kvällen trevlig sällskap och kanon träning .

Kramar från oss

Av Annelie - 13 november 2016 16:19

Nu är vi ganska trötta hundarna och jag och pustar ut i soffan efter att ätit Kinamat   .
Vi har haft en bra helg. Roger (min bror) och hans busiga leonberger (9 månader)Jax kom ner från Stockholm fredags .
Tre hundar som inte ses så ofta då blir det full fart och inte så många lugna stunder   .

Vi har gått långpromenader med hundarna , fikat ätit god mat och umgåtts med resten av familjen /släkten .
Tycker att det är så mysigt att samlas alla och umgås , det blir inte så ofta nu längre men desto roligare när det blir av   
Tänker nog att ta det lugnt resten av kvällen , så blir det nya tag i morgon .

Kramar från oss   

Av Annelie - 7 november 2016 06:00

Idag tog jag bilen till elljusspåret, det är inte så lång men man kan ju gå två varv   .

I mitten på andra varvet så vart monstret aningen galen , gissar på att det var något vilt i närheten.

Hon hade svårt att släppa så onekligen kom vi i  en konflikt efter ett tag så släppte hon ( trodde jag ) och promenaden vart som vanligt.


Efter promenad lite träning på fotbollsplan.

Börjar med fotgående och lilla monstret exploderar, skriker och tränger som en galning och jag fattar inget.

Det var väldigt länge sen hon gjorde så.


Mitt monster är utåt sett en väldigt hård hund, men det kommer glimtar ibland då jag ser att hon tagit åt sej efter en konflikt och nu var verkligen ett sådant tillfälle.

Lilla söta monster   , Det vart lek och bus en stund sen lite apportering ( som går sakta åt rätt håll) .


Hemma igen så fick vilddjuren ligga ute och gotta sej med ett varsitt köttben från älg.


Jag har börjat röja i huset, det är inte bra att ha ett sådant stort hus med mycket garderober och förråd. Jag är en riktig samlare , men nu ska det sorteras och kastas.

Tog resten dagen att rensa en garderob, men fint vart det där iallafall    -


Kramar från oss   



Presentation


Här skriver jag om mina hundar ,våran träning och tankar som kommer upp.
Jag skriver inte varje dag utan när andan faller på och det kan gå lång tid i mellan inläggen .

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards