Alla inlägg under september 2017

Av Annelie - 27 september 2017 22:00

Det har hänt en del sista veckan. Känner att jag tappat styrkan i min kropp , jag antar att allt som varit sätter sina spår även där inte bara innuti. Enligt naprapaten så stämmer det .

Så sagt och gjort så vart det ett besök på gymet vilket är ca 3 år sedan    bättre sent än aldrig..

Det gick bra , men fick backa i vikterna på vissa övningar. Fick också en träningavärk från    men såå himla skönt att vara på gång igen , det blir visserligen bara en gång i veckan men jag vet att i längden ger det styrka där jag vill ha den. Jag är inte ute efter några muskler som ska synas utan jag vill bara gör min kropp starkare .


Helgen tillbringades delvis på jobbet , städa bilen innuti  som är såååå tråååkigt men väldigt fin blev den   , jag fick ju hjälp av lilla skruttungen som blivit så stor och förståndig   och så dom vanliga promenaderna med lite blandad träning.


Tisdagen började jag på medicinsk yoga en väldig kontrast till ett gympass, men jag ska noga fixa det också   , gäller bara att andas och koppla bort allt.....Hm men det ska gå ..


Innan nose work kursen ikväll så tränade jag Jiddra lite på klubben, måste säga att det går verkligen framåt där.  Känns som vi hittat vårat sätt att träna nu ska bara fortsätta att  lita på min magkänsla och köra på så kommer det bli kanon. Hon är helt underbar denna galenpannan.


Kursen med Tasse bestod av lite blandad resultat.

Vi kör mycket på kartonger som han inte verkar fatta något av så jag har tänkt att den är väl inte hans grej det här, men vilken skillnad när vi fick söka inne i skjul och ute på en liten vagn. Han var super duktig     jobbade lugnt , intensivt och markerade tydligt. Men nu måste vi ju få in det på kartonger också för vad jag förstår så består det första doftprovet av att hitta och markera doft på  kartong...

Men det är väl som allt annat, bara träna   ..


Kramar från oss    



Av Annelie - 15 september 2017 21:56

Idag hade vi en sån där träning som bara är så himla bra , allt bara flyter på ??

Känns som vi får fler och fler såna träningstillfällen .
Det känns som vi äntligen hittat rätt .
En del saker har varit svårt när man inte är van vid att ha en sån högtempererad hund och Jiddra har varit och är fortfarande i vissa situationer väldigt flamsig, men jag har fått ihop henne ganska bra ändå tycker jag ?..
Hur som så är hon bara bäst ??

Tyzon fick också lite träning.
Mycket byteslek eftersom han inte vill komma in med några saker.
Och lite följa övningar .
Efter träningen så åkte jag och handlade , bäst att fylla på i skåpen ?.
Sen vart det ett kvälls pass på jobbet också...

Kramar från oss ?

Av Annelie - 6 september 2017 22:30

Ska försöka få till en inte alltför lång sammanfattning om vad som hänt sen sist. När dom söta monsterbebisarna flyttat hemifrån fick äntligen Jiddra flytta hem igen.Härligt....Tyckte att hon tappat så mycket kroppsligt, kanske var hon för omusklad innan ?? men men det är bara att träna för att bygga muskler, så det har varit intensiv simträning hela sommaren som resulterade i en attans fin kropp men tyvärr lite hot spot också i slutet på augusti ....

Vi har varit på skyddsläger med helt nya figuranter för oss och det gick kanon bra. Jobbade mycket på att samla ihop sej och vara tyst innan man får jobba, och det gick framåt. Ett kanon läger med helt enastående figuranter , Jiddra gjorde verkligen framsteg.....

Vi har tränat både lydnad och spår under sommaren och det har gått framåt.

Igår åkte Jiddra och jag med Pernilla och Micke till Stockholm för att L testa Jiddra och en av deras hundar och det gick så himla bra.
Jiddra var verkligen jätteduktig. Vilken hund jag har, hon vart godkänd med beröm och en förfrågan om hon var till salu....Men det är hon INTE..........................

Idag började Tyzon och jag en nose Work kurs känner att han behöver få göra något, eftrsom Emilia vart med häst i augusti och inte har fått någon rutin ännu med skola , stall
och allt annat så har lilla Tyzons träning blivit lite eftersatt. Han var jätteduktig på kursen , så då ska jag bara få lite tid till att träna honom mellan kurstillfällena
Nu dags att sova för jag ska upp tidigt....

Kramar från oss ;)

Presentation


Här skriver jag om mina hundar ,våran träning och tankar som kommer upp.
Jag skriver inte varje dag utan när andan faller på och det kan gå lång tid i mellan inläggen .

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards