Alla inlägg under augusti 2021

Av Annelie - 31 augusti 2021 22:45

Igår var det Poppan kurs.

Vi gick igenom startklassen, det är apporteringen som är seg men det är bara att peppa på.

Sen har vi matte som gör det lite svårt för Popp att veta vad hon vill , så nu är det att torrgå vändningar och hålla reda på fötterna    .


Idag efter jobbet hämtade jag Poppan och åkte till skogen direkt för att möta upp kompisen och hennes hund.

Dags att plocka lite blåbär igen , hundarna åt som vanligt massor med blåbär och röjde i mellanåt.


Härligt ,men efter tre timmar gav vi upp , nästa tur får det bli svamp plockning. Nu äter jag ju inte svamp men man kan ju ge bort   .


Kramar från oss    

Av Annelie - 27 augusti 2021 22:01

Idag har vi varit i skogen och plockat blåbär.
Kompisen Sigge var med ,och de varvade lek och blåbärs ätning...
Ikväll har jag Matilda som sover över hos farmor. Vi har ätit grillade revbensspjäll mm, och efter maten måste man ju äta lite godis och se på film .

Några bilder från fina Visingsö.

Av Annelie - 25 augusti 2021 07:53

Igår var det heldagskurs förÅsa, kollade i kalendern att vi har inte träffat henne sen i november förra året.

Men nu så äntligen dags.


Så roligt att träffa alla och känna att man är på gång igen och POPPAN är på gång   .Härligt men det finns ett litet mörkt moln..............Det är ju snart dags för löp igen      ........Men nu är nu och vi passar på att köra så mycket vi hinner.


Poppan var suuuuuper duktig, vi gjorde lite anskällning och inhopp på kudde och hon gjorde det första gången med viss tvekan men sen var det fullt ut, bra bett och kampa som attan. Hon är oftast mesig när hon kampar med andra , men hon har en riktigt bra kamplust som jag är så glad över . För mej är kamplusten viktig och vi har jobbat upp den på henne, sen kan det vara så när andra kampar med henne så tycker jag att de ofta är lite mesiga när de kampar med henne för hon ger ju ett prinsess intryck men det finns både tryck och skärpa  i henne och hon kan bli förbannad.


Vi gick igenom fria följet och petade på lite detaljer, sen känner jag att hennes föremålsintresse kunde vara bättre, och försöker höja värdet av att komma in med dom även om de inte är så roliga.

Så vi gick igenom en metod, men jag kände inte att det var riktigt rätt för henne.


Försöker få tid hos en annan instruktör som jag vet är väldigt bra på det, hoppas bara att hon har tid snart.


Har bara en film från gårdagen och naturligtvis var det inte det bästa hon gjorde. Men ändå roligt med film.

När vi kom hem efter träningen så gick vi en promenad och efter  maten så däckade lill Popp i sin fåtölj.


Idag blir det promenad med kompisen Sigge sen jobb för mej.


Kramar från oss    


   

Av Annelie - 24 augusti 2021 22:07

Redan slutet på augusti attans vad det går undan, och vad har vi pysslat med hela sommaren.
Poppans skendräktighet gick över till slut så jag har har en pigg och påhittig hund. När hon har varit själv så har hon sysselsats sej, hon har ätit koffeintabletter, kexchoklad, pappersnäsdukar och senast igår gick det i en burk lactostabletter. Men den lilla tjuven verkar ha en plåtmage för hon blir inte dålig i magen.
Och vi ska väl inte glömma all kattmat hon har sugit i sej , hon har varit en mästare på att smita till stallet och ätit upp stallkatternas mat .
Vi har bott fyra veckor på Visingsö och det är där hon har ätit kattmat, plockat ur Emilias väska ett antal gånger och ätit det mesta hon kommit åt. En riktig aussie med andra ord.
Fyra veckor på Visingsö har varit riktigt härligt, jag har haft jobb semester skulle man väl kunna säga. Jag har sommar jobbat på deras äldreboende och varit ute i hemtjänsten på ön .Det har varit både roligt och nyttigt . Jag känner att man utvecklar sej och inte står still. En utmaning som stärker ens självförtroende. Och så fick jag så mycket beröm och det kändes självklart bra, men jag har ändå svårt att ta till mej att det var mej de menade....
Jag har mött många nya människor både personal och gamla, blivit så väl bemött.
Emilias sambo och hans pappa hade köpt en friggebod som de målat och satt in el i . Emilia hade hjälpt till och inrett den.
Så Poppan och jag hade eget mysigt krypin.

När jag var ledig så gick vi promenader på stranden eller så tog vi bilen innåt mitten på ön och gick olika leder i skogen, väldigt fina promenad sträckor och natur.
Vi har åkt remmalag med Emilia, vanlig häst och vagn, plockat skogshallon och badat förståss.
Poppan har badat, jag fick henne att simma till mej när jag var ute i vattnet och en dag när vi gick på stranden så gick hon i av sej själv och simmade ut en liten sträcka innan hon vände så himla roligt.
Inget föl ännu men fyra små söta kattungar föddes min  första vecka.
Vi har tränat lite också, mest specialsök men lite annat också.

Vi har ätit vätternkräftor, godaste kräftor jag någonsin ätit , riktigt stora klor hade de flesta.

Köpte hem ett par kilo nykokta  och stoppade i frysen.

Ebba var fem dagar och då var det fullt upp när jag jobbade så var hon med Emilia och när jag var ledig så var det hon och jag som hittade på saker.

När hon blev hämtad umgicks vi en hel dag med pontus, Åsa och Dussen.

Det har varit kul att få lära känna Markus och hans föräldrar som också bor på gården.

Framförallt helt underbart att få tillbringa myckat tid och dela vardag med Emilia igen.


Och nu har jag varit hemma nästan två veckor och kommit in i den vanliga vardagen igen. 


Kramar från oss    





Presentation


Här skriver jag om mina hundar ,våran träning och tankar som kommer upp.
Jag skriver inte varje dag utan när andan faller på och det kan gå lång tid i mellan inläggen .

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards