Alla inlägg under september 2011

Av Annelie - 26 september 2011 11:26

Lördagen bestod av Ullared vi åkte 4 på morgonen och kom hem halv 8 på kvällen.

Det vart en tidig kväll i säng    .


Söndagen åkte vi till Stockholm för att tävla rallylydnad. det var kanon väder.

Jag börjar med att gratulera min klubbkompisar som fick godkända resultat    .

Åsa och Amira vart också godkända och är nu uppflyttade till fortsättningklassen   .

Och så var det Jack och jag , det började kanon bra och jag tänkte WOW är han fokucerad i dag, men ack vad jag bedrog mej, för när vi vände håll i serpentinen så såg han ju Åsa och då tappade han all fokus på mej, men så fort vi hade ryggen mot Åsa så gick det bra  ( men tyvärr så var det inte så många skyltar som var det ).......Så nästa gång låser vi in Åsa på dass   ........

Men vi lyckades ändå få ihop 86p och vart godkända , med en kommentar  - Trevligt ekipage. Bra kämpat.....

Skönt ändå att hon såg vad jag kämpade med honom, jag var genomsvett när vi äntligen kom i mål...Men det var nog lite ilska också som gjorde mej liite varm   ..


Hemfärden gick bra och det vart en tidig kväll i säng igen.

Men vad jag har saknat mina små när jag varit borta en hel helg, så idag blir det mycket valpgos. Skönt när dom blir 4månader så man kan ta med dom på tävlingarna..


kramar från oss     

Av Annelie - 21 september 2011 08:47

Nu är hon äntligen här , min lilla Quiwi   .

Som jag har hållt på fram och tillbaka, varit och tittat på MH och MT, men det har alltid varit ngt som sagt mej att NEJ , så då har jag backat och tänkt att jag väntar 1-2 år så får vi se.


Men av en ren slump så dök det här kenneln upp framför näsan kan man säga   ..

Och det kändes så rätt, så det vart snabba ryck och nu så är hon här.

Och med två valpar i huset så är vi inte utan sysselsättning. Morgonen är kämpig för att hinna med allt kissande och bajsande, det blir lite torkande på golvet innan jag får ut dom.

Tur att jag har två stora som inte har så bråttom på morgonen, dom är så duktiga och väntar på sin tur    .

Första veckan brukar ju bli lite rörigt, men vi kommer nog in i rutiner snart..

Lite mer att läsa om Quiwi finnsa på hemsidan, det finns inte så mycket bilder ännu men det kommer så småningom.

Nu har dom små busat färdigt och börjar bli trötta, då är det dags för dom stora för sin morgonrunda medans dom små sover gott en stund.

Idag är det dags för naprapatbesök, sen blir det att ta det lugnt och gosa med valparna .


Kramar från oss    

Av Annelie - 19 september 2011 08:19

Igår morse kl 6 åkte vi till Skövde för att tävla rallylydnad. Jag kände mej bättre från förkylningen ( förutom hostan på nätterna) så jag tyckte att det var ok.


Åsa skulle tävla med Amira för första gången  ( för åsa alltså) i nybörjarklassen. det vart lite missar men dom var så duktiga . Det spöregnade hela tiden och stackars Amira mår ju inte så bra av det,  men det vart ett godkänt resultat på 74p. Grattis    


Måste också passa på och gratulera Elisabeth och Hector som tog 99 p i nybörjarklassen, så nu är dom uppflyttade till fortsättningsklassen...  .


Och så var det Jack och som skulle debutera i fortsättningsklassen, jag provade en ny taktik med honom, han går ju alltid bättre när man får köra honom ett tag så den här gången tänkte jag värma honom innan och det gjorde jag . Vi tränade intensivt i en halv timme innan banvandringen och han kom ner i ett bra fokucerat arbetstempo. men vad F---- vid andra skylten så var han lika okoncentrerad som vanligt...Lilla gubben   .... Men vi lyckades få ett godkänt resultat på 88p...

Nöjda men en aning frusna och trötta så kom vi hem vid halv åtta på kvällen.


Och idag känns det inte så bra i kroppen, förkylningen är ok , men har så himla ont i ryggen ( vilket inte är så ovanligt), det var nog inte så bra att sitta och bli kall..

Har bestämt att ta det lugnt några dagar ...  .


Amira är lite stel idag hon med lilla gumman   , så hon får också vara inne i värmen och ta det lugnt några dagar.

Men det händer lite roliga saker idag ...Men det kommer mera info om det senare i veckan ( om jag kan hålla mej så länge     )


Kramar från oss    

Av Annelie - 16 september 2011 10:48

Asterix och brorsan Alvin






Alvin

   


På skogspromenad med mamma Freja 



Alvin 


 



Fina mamma Freja 


 


Oj , vad hände nu ?


                                   

Av Annelie - 15 september 2011 19:06

Oj vad veckorna går fort..Asterix växer så det knakar   ..

Jack har haft mycket bekymmer med Asterix. ett tag gick han och plockade upp alla leksaker i våran säng så Asterix inte kunde nå dom. Ingen kan säga att inte är smart den gossen   ... Han har morrat och visat ALLA tänder när Asterix har kommit för nära.


Men sen började det ändra lite på sej, helt plötsligt så gick han fram till Asterix och dumpade en leksak framför nosen på honom, sen började han gå runt och kollade om Asterix va med och om han var det så började han att springa så att Asterix följde efter honom..

Och nu så leker dom förfullt, Jack ligger på golvet och leker, han tillåter att Asterix klättrar på honom och biter honom i öronen, men han säger ifrån när det blir förmycket.

Nu håller dom på att leker med Jacks favorit boll. Han verkar tycka att det är roligt att "gömma" den så att Asterix kan leta fram den   ...


Så fort jag ska hämta kameran så slutar dom och springer efter mej förståss..

Stackars Amira när lite avundsjuk och försöker få vara med ibland men dom bryr sej inte om henne, men hon ska nog få ngt att bita snart    ...


Idag har jag varit hemma från jobbet och kommer att vara hemma i morgon med för jag är precis genomförkyld. Hoppas på att bli bättre i helgen så man kan göra ngt kul   .


Kramar från oss    

Av Annelie - 2 september 2011 06:52

Vad veckorna går fort, man skulle vilja sätta ner fötterna och bromsa lite .

I tisdags var vi på agilitykurs igen, upplägget på kursen är suverän tycker jag. Jack är faktiskt JÄTTEDUKTIG, han kan fokusera kanonbra och tycker helt enkelt att det är skitkul. Tyvärr tycker inte mina knän det, vi får väl se hur det går annars vore det ju bra om man kunde hitta ngn som vill köra honom.

Det enda problemet han har lilla gubben är ju alla godiskålar som står framför hindren så att man får framåt tänk, ibland bara han måste springa och kolla så att han inte missar ngn godis   .


Asterix växer så det knakar och har blivit en riktig huligan, värsta pirayan men självklart så himla mysig och go..


Har börjat tänka lite om man skulle byta jobb vad skulle jag kunna tänka mej då ?

Har så himla ont i kroppen och undrar ibland om kommer att hålla ända till pension innom det här yrket. Jag tycker verkligen om mitt jobb men det är slitsamt, 6 naprapatbesök under sommaren och jag tycket inte att det gör så mycket nytta i längden, just för stunden kan det kännas bättre, men efter några dagar är det snart tillbaka. Men den stora frågan är väl om man orkar läsa till något........


Idag efter jobbet blir det ett besök på IKEA, och i helgen blir det ommöblering i huset, för på lördag flyttar David hemmifrån,,,,,,,bara en kvar hemma. vad dom små barnen blir stora fort...  ...


kramar från oss    

Presentation


Här skriver jag om mina hundar ,våran träning och tankar som kommer upp.
Jag skriver inte varje dag utan när andan faller på och det kan gå lång tid i mellan inläggen .

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards