Alla inlägg under juli 2019

Av Annelie - 28 juli 2019 22:35

Idag har vi haft en härlig dag på Visingsö med bästa Emilia.
Den här gången fick Tasse och Poppan följa med

Tasse blir så glad att få träffa sin matte och så ledsen när hon åker eller som den här gången när vi åkte. Han tittar efter henne så intensivt och man tycker så synd om honom och Emilia är lika ledsen varje gång de skiljs åt.
Tasse är så lätt och duktig att ha med sej och det visste jag ju redan men idag har verkligen Poppan levererat.
En sån härlig, roligt galen hund hon är.

Kan ju inget annat än att älska henne.
Färjan med branta trappor, uppföra sej på uteservering, åka remmalag, gallertrappor och attans mycket turister inga problem för en liten Poppa.
Roliga kommentarer får man också lite här och där och oftast för att hon är fläckig.
Så har de ju badat också. Proppen gick på Poppan vid sjön. Helt galen, sprang runt som en tossing i sanden och i vattnet. Emilia och jag kunde inte sluta skratta åt henne.
Behöver jag tala om att jag hade två väldigt trötta hundar med hem...

På färjan till Visingsö

Snygg Tasse

Trött Poppa på remmalagsvagnen

Lunch

Ganska utslagen på hemresan på färjan

Kramar från oss

Av Annelie - 7 juli 2019 05:56

Länge sen sist. Jag vet inte vad jag gör med min tid, ibland tycker jag att jag hinner med hur mycket som hellst och ibland är det tvärtom  .

Tasse och jag har tävlat i Eskilstuna, dubbla klasser i nybörjare , hällande regn och åskan som vandrade fram och tillbaka. Första rundan kändes helt ok, några missar , andra rundan började kanon men sen låste han sej på folk som stog i buskarna och tog skydd för regnet så jag tänkte att den rundan gick helt åt skogen.

Men det slutade med 86 p i båda klasserna    . Så nu är det träning inför fortsättningsklassen.


I strålande solsken sprang Emilia ut skolan och tog studenten. En fin dag och kväll som firades i goda vänners sällskap. Emiia var så nöjd med alla fina presenter. Och kvällen avslutades för vissa med ett dopp i poolen vid tolv tiden på natten.


Dagen efter packade Emilia bilen full , lastade sin häst och flyttade till Visingsö för sommaren och JA det kändes i mamma hjärtat  , men hon har det bra och stormtrivs så då får jag vara nöjd men det är tomt här hemma.


Jag har varit och hälsat på , vi hade en härlig dag som innehöll rundvandring, två timmars ridtur i den finna naturen, mysig middag på värdhuset och mycket prat och skratt.


Poppan växer så det knakar och mognar super rolig att träna med . Det jag älskar mest är nog hennes glädje inför allt som vi ska göra eller inte göra....Lite irriterad kan man bli korta stunder när man tex ta på sej skorna och har lite bråttom och hon tar ena skon och springer runt som en tossing, men det slutar alltid med skratt. Hon livar upp stämningen här hemma.

Likaså när  någonting har varit lite jobbigt för henne eller att hon känner sej lite obekväm och övervinner det så går verkligen proppen för henne och det blir racer var sej hon är i koppel eller inte. Hon far runt och är så glad, helt galen   .

Nu räknar jag ner till semestern 4 pass kvar efter dagens pass. Det har varit kämpigt de sista fyra veckorna när andra halvan av ordinarie personal har semester.Men det är en annan historia.


Lite bilder från allmämlydnadskursen vi halkade in på i sista minuten, en riktig ovanligt rolig kurs.

       

Kramar från oss   

Presentation


Här skriver jag om mina hundar ,våran träning och tankar som kommer upp.
Jag skriver inte varje dag utan när andan faller på och det kan gå lång tid i mellan inläggen .

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards