Direktlänk till inlägg 13 december 2021

sammanfattning

Av Annelie - 13 december 2021 05:47

Efter ett långt blogg uppehåll av olika anledningar så är det dags för en sammanfattning av de sista veckorna.

Vi börjar med min garderob   den är FÄRDIG  .


Efter lite krångel så äntligen är den inredd och klar, och herregud vad grejer jag har. När jag trodde att jag var klar så hittade jag en kasse till  med flera väskor  i, men det fick plats.

och lampan i taket fick jag också dit med en tryckknapp på väggen   

Mätte lite fel på de tre nedersta hyllplanen    men det sågade Markus till .



           Härligt att kunna bocka av på -att göra listan .



Helgen V 48 var jag på Visingsö . Så härligt att vara där mysa med hästarna, gå promenader längst stranden ( fast det blåste småspik ) och umgås med dottern och hennes sambo.

Derad katter vet verkligen inte att de katter utan beter sej  som hundar så festliga , kan på kommando sitt , snurra mm.


      


Tasse och Popp leker och myser ihop ,de har så roligt med varandra    .

Och Poppan fick mysa med sin favorit människa Markus, hon hälsar knappt på Emilia utan springer direkt till huset och vill in och om Markus inte är inne så ser man hur besviken hon blir.

Den här gången var han inte hemma utan kom senare när vi var i hagen med hästarna och stackars Poppan som vill så gärna springa till honom men inte riktigt tordes smita under stängslet men efter ett tag beslutade att hon visst skulle göra det men var ju tvungen att nosa på det först och fick då förståss en stöt. Lilla gumman    .

Tasse som är van gick  lätt under utan att få ngn stöt.

Poppan höll avstånd från den hagen sen hela helgen, men när  jag öppnade så sprang hon till sin älskade Markus för att  mysa och nu var det ju faktiskt synd om henne .


Lilla Tiana hade växt så mycket sen sist och vilken mysig liten tjej, när jag satt på huk och kliade henne vill hon upp i knät   .


          .


Har försökt att fota lite eventuella julkort, men resultaten känns lite sisådär .

Poppan är såååå uttråkad men finner sej i mattes påhitt, men man ser hennes min...

Lilla gumman   


         



Kramar från oss    


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 1 februari 2022 08:19

Jag läser nästan alltid de minnen som kommer upp på Facebook sidan .Definitivt med blandade känslor en del blir man glad för och en del inte.Minnena idag som kom upp var först och främst roliga. Olika skidresor och olika årtal tillbaka. Då längtar ma...

Av Annelie - 21 januari 2022 23:06

I morgon har jag varit med katt i en hel vecka . Jag är katt och hundvakt när Emilia och Markus är i sälen (de kommer hem i morgon) Och ja det är mysigt med en katt ,Yöns är en väldigt social ,trevlig och kelig katt men nu när jag provat så blir ja...

Av Annelie - 11 januari 2022 22:20

Förra veckan höll det på att riktigt illa för lilla fölet . Hon fick stopp i magen och fick åka akut till veterinären. Distrikts veterinären mötte upp i Gränna och gav kramplösande men ingav inte mycket hopp om att hon skulle klara sej . Vidare t...

Av Annelie - 2 januari 2022 12:34


Tolv slaget på nyårsafton tillbringade Poppan under sängen . Vi brukar alltid sitta i sängen titta ut på raketerna och äta godis,men i år ville inte Poppan inte vara med . Hon tackade nej till godiset och kröp under sängen och låg där ganska läng...

Av Annelie - 31 december 2021 22:22


Poppan och jag önskar er alla ett riktigt Gott nytt år

Presentation


Här skriver jag om mina hundar ,våran träning och tankar som kommer upp.
Jag skriver inte varje dag utan när andan faller på och det kan gå lång tid i mellan inläggen .

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards