Alla inlägg under oktober 2011

Av Annelie - 23 oktober 2011 06:04

Igår åkte vi till Vallentuna kl 7:15, rallylydnadstävlingar. Amira och Åsa skulle starta i fortsättningsklassen och Jack och jag behövde den ett sista godkänt i fortsättningklassen.

Under bilfärden kom vi framtill att jag skulle köra Amira med.

Och det vart lite pressat med två banvandringar samtidigt och amira hade startnummer 34 på ena banan och 37 på andra men det gick bra..

Det var ändå skönt att få ta samma hund på båda banorna direkt utan att byta mellan.

Jag gick promenad med Jack värmde honom ( han gick kanon) och när vi stod och väntade på våran tur att gå in på banan så var han helt fokucerad på mej, men när vi ställer upp vid förta skylten så rinner all koncentration av honom på ngt sätt   .... vi fick några minus på mindre bristande samarbete ( konstigt ;)  ). Men vi skrapade ihop 87 p på båda banorna...med kommentarer --- Mycket fin bakdelskontroll.   Snyggt ;)  

Så nu är vi uppflyttade till avanceradklass.

Amira och jag fick ihop 85 och 86p, hon var duktig tjejen, jag kräver inte mer av henne, hon har en dålig period nu och tävlingen var 1 1/2 timme försenad ( jag glömde overallen till henne) och det var ganska kyligt så hon vart kall, Så jag tyckte att hon gjorde bra ifrån sej    .

Det vart verkligen en heldag , vi var hemma halv tio, det var bara att göra sej iordning och sen i säng. Klockan ringde 5 nu på morgonen, Emilia och Asterix ska till Köping med Milo på hundutställning och jag ska jobba 7-12 och 16-21  GÄSP....

Ha en bra dag Kramar från oss    

Av Annelie - 20 oktober 2011 14:52

Nu har vi startat en lydnadsgrupp på klubben, och första träningen var i dag.

Känns kul, har ju pratat om det länge men det blir ju aldrig av , man pratar med folk och bestämmer att man ska höras av, men det blir ju aldrig ngt. Så tillslut skickade jag ut en förfrågan på fb och nu har vi en grupp ( som förhoppningsvis håller )

Nu är vi iallafall igång    ..


Jack fick lite frittfölj, stadga  kryp , hopp och apportering. och det gick helt ok.

Dom små fick också komma ut på plan och träna lite kontakt sitt, ligg och LEKA   .


Och nu är det snart dags att jobba...

Kramar från oss   

Av Annelie - 14 oktober 2011 08:38

 I går hade jag ledig dag, men fick åka på ett litet jobbmöte på morgonen, men det var riktigt trevligt träffade en gammalkompis som jag inte träffat på länge..

Under dagen vart det städ, promenad med stora och små i olika omgångar.

På kvällen åkte Emilia och jag med de små till klubben för lite träning.

Asterix är cool som vanligt, Emilia tränade lite kontakt, sitt och ligg med honom och det gick bra.

Quiwi  tycker ju att alla främmande hundar är väldigt otäcka, så hon gapar på ganska bra.

Sist höll hon ju på i nästan två timmar, men det mycket bättre den här gången.

jag tränade lite sitt , ligg och kontakt, och det gick riktigt bra.

Men det var riktigt kallt om händerna, så det vart varm choklad när vi kom hem, och valparna var inte speciellt trötta dom körde järnet resten av kvällen.


idag är det promenaderna coh handling som står på chemat innan jag börjar jobba kl:14-21, sen är jag inte ledig förrän på fredag nästa vecka, men jag har en del korta pass så jag hinner med lite annat också   ..


Kramar från oss    

Av Annelie - 12 oktober 2011 20:15

Idag lastade jag alla fyra hundarna i bilen och åkte in till Norrköping för att träffa Bibban.

det är liite trångt med fyra hundar i bilen, speciellt eftersom Amira behöver lite mer utrymme ( hon tycker det är jobbigt när andra är för nära), jag har gjort en tillfällig lösning med att fälla halva baksätet och ställt en bur där, så får vi se hur det blir sen när dom små blir större    ..

Spårträning skulle det bli idag och det vart det verkligen. Jack fick 15 korta asfaltspår under dagen, som gick dåligt i början med blev lite bättre vartefter.

Barfotaspåret vart det bra resultat på och det sista som Bibban gick åt mej, gick nog bäst.


Han har verkligen ett bra "sug" i spåret, men det värsta är att har samma sug när han går "fel", det kanske släpper om han kontenuerlig träning, vi får väl se.

Asterix och Quiwi fick tre godisrutor var och ett varitt litet korvspår, och det gick riktigt bra för bägge två.

Hundarna fick springa av sej i omgångar och vi fick riktigt gott fika och en pratstund förståss   . En riktig härlig dag.


Innan vi åkte hem så stannade jag på djurmagazinet för att köpa nya halsband till dom små, Asterix la sej på golvet och kopplade av medans jag valde, men lilla Quiwi protesterade högljutt hela tiden hon tystnade när vi kom till kassan för där fick hon ju godis av en tjej som jobbar där. men ingen reaktion på skjutdörrar eller ngt annat..


Men det är bara jag som är trött i kväll    ..


           


Kramar från oss    

Av Annelie - 5 oktober 2011 15:00

Idag vart det lite hårdaspår med Bibban i Söderköping.

Det gick inte så värst bra , men det blåste ju storm och med den träningen han har fått dvs INGEN, så kan man ju inte förvänta sej ett bra resultat   ....

Men nu måste jag ta mej i kragen och träna, hur svårt kan det vara. Hårda spår är ju så lätt att träna och tar ingen tid man ska bara få ändan ur vagnen och sätta igång   .

Men jag får väl skylla lite på att två valpar tar faktiskt mycket tid framförallt i början, nu börjar det bli lite mer invant, och det är definitivt dags att sätta gränser för dom små vildarna.   .


Dom små fick några små godisrutor var, och det var inga problem.

En trevlig dag hade vi iallafall, för prata kan vi ju och vi sprang till fiket och köpte godsaker till fikat ( och fikat är ett måste när man tränar ).


           


Kramar fråm oss.   

Av Annelie - 4 oktober 2011 20:30

Efter att ha jobbat hela helgen och måndagen så är det skönt att ha en ledig dag.


Började med ett naprapat besök, och hon säger att det börjar hända lite saker där inne , men vi har en lång väg framöver innan det kommer bli bättre, helt bra kan det inte bli.


Efteråt så gick Emilia och jag med småttingarna i Söderköping för lite miljöträning, Asterix är ju en cool kille som finner sej i det mesta.

Quiwi är lite annorlunda och kommer att behöva tränas lite mer än honom, men hon va jätteduktig.

Men jag/vi måste komma ihåg att dela på dom, det är lätt att glömma bort. Det märks att Quiwi tyr sej mycket till Asterix, och om han är borta så blir det mer att hon vill vara med oss.


Det märks att Amira tycker om Quiwi, faktiskt så gör hon skillnad på Asterix och Quiwi, så man missa inte vem som är hennes favorit..

Efter promenaden så visade jag Emilia hur man lägger lite hårdaspår, så dom fick ett varsitt litet spår .

När vi kom hem så hade vi två trötta valpar, Emilia och jag bakade pizza med fläskfíle´

det vart riktigt gott.


På kvällen var det dags för sista agility kursen. Vi fick bygga en bana och köra den så många gånger vi hann innan det vart mörkt.

Första varvet fick Jack spelet och sprang runt som en galning och hoppade hinder och sprang igenom tunnlarna helt själv, jag kom mej inte för att försöka ens att få stopp på honom.

Andra varvet gick bättre, förrutom att han bet mej i handen några gånger, när han blir så uppspelt så flippar han ut och behöver verkligen en fast hand ( och det hade jag då)

Tredje varvet gick kanon bra . Vi har fått så mycket beröm, han är verkligen jätteduktig, så kanske man ska lägga lydnaden helt åt sidan ett tag och bara träna agility , vi får se hur det blir.


Kramar från oss   

Presentation


Här skriver jag om mina hundar ,våran träning och tankar som kommer upp.
Jag skriver inte varje dag utan när andan faller på och det kan gå lång tid i mellan inläggen .

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards