Alla inlägg under november 2011

Av Annelie - 30 november 2011 18:45

Ja idag håller jag med Emilia, vi sätter ut en annons på blocket men på TVÅ valpar    ....

Dagen började med att Asterix kräktes i Emilias säng, bara att tvätta både lakan och täcke.

Och nu i kväll när allt är torrt och rent ska jag gå upp på övervåningen och bädda så hör jag ngt misstänkt ifrån vardagsrummet

där ligger Quiwi och biter på tv-dosan och Asterix ligger och tuggar på mina glasögon, jag ryter i och släpper täcket på golvet för att ta sakerna ifrån dom. Glasögen är trasiga , tv-dosan har klarat sej. Svär en ramsa och lägger ifrån mej sakerna och ska ta täcket då upptäcker jag att någon har hunnit KISSA på det rentvättade täcket     ...


Så nu säljer vi dom till Finland............


Kramar från oss   

Av Annelie - 28 november 2011 15:50

Igår var jag på kurs för Anders Svensson , kursen var riktigt intressant och bra.

Jag fick lite tips och råd gällande fria följet med Jack, kanske inte igentligen ngt nytt , men en spark i baken    .


Teorin tycker jag var riktigt bra. Så efter en hel dag  så var jag både trött och nöjd..


Måste ju berätta om Emilias kommentar när Quiwi hade bitit sönder hennes tofs på mössan för andra gången.

- Mamma, hur sätter man ut en annons på blocket ? För nu har jag tröttnat på din odåga så nu ska jag ska sälja henne  till Finland..   .


Kramar från oss    



Av Annelie - 24 november 2011 14:46

Idag har jag varit effektiv   ..

När morgonbestyren var klara ( och promenader), Städade jag övervåningen sen så åkte jag till Söderköping för att köpa hundmat till dom små. Nu är jag trött

på att alla hundarna äter olika mat, så dom små ska få gå över på royal canin, så äter dom samma iallfall.

Amira äter ju royal canin med så förhoppningsvis när dom små ska börja med vuxenfoder så blir det ju bara två olika sorters mat. Jack måste ju tydligen äte lamm och ris för att må bra i magen.


Passade på att lägga några hårda spår till Jack och Quiwi när jag ändå va i söderköping.Quiwi fick två korta på asfalt som inte gick så bra, hon fick också ett på gräs som gick kanon bra.

Jack fick ett kort på asfalt som gick bra, sen två spår till med växlande terräng och med vinklar.

Han klarade båda spåren helt kanon bra.. Duktig pojke.


Passade på att träna lite kontakt, sitt och ligg med Quiwi, sen tog jag en promenad med henne inne i själva Söderköping, tränade lite passivitet också ( som är lite jobbigare för henne) .

men ni ska ju inte tro att jag hade någon trött hund när jag kom hem , nejdå då var det fullt ös ute i trädgården minst en timme. medans hundarna öste på ute så fortsatte jag med att städa lite här nere, men får fortsätta i morgon eftersom jag ska till jobbet nu halv fyra.

Kramar från oss   

Av Annelie - 22 november 2011 08:11

Igår var jag och tränade lydnad i Åtvidaberg.

Vi tränade en och en med dirigering.

Jack fick två genomkörare med frittfölj, den ena med mycket störning som han hade jätte svårt för först, men efter ett tag

fixade ganska bra.

Sen testade vi rutan ngr gånger och jag fick lite tips. Inget nytt igentligen men jag behöver få det upprepat för mej   .


Ska försöka jobba på det......   Och JA jag vet ju om Jack ska få rätt attityd så måste ju jag ha det också, men när man har en sån hund som Jack så är det svårt att hålla kvar rätt attityd. Man tappar gnistan alltför många gånger. Men nu så ger vi gärnet ett tag igen...  


Vi avslutade med fika och valparna fick springa runt och kolla omgivningen och busa, det vart deras träning ...

 

Kramar från oss   

Av Annelie - 17 november 2011 16:11

idag har vi haft en riktig bra träningsdag.


Jag började med asfaltsspår.

Tre korta till Quiwi och det gick med blandat resultat. Det är ju första gången hon får spår på asfalt.

Likadant med Asterix men han fick bara två små korta.

Jack fick fyra kortare spår, och det gick faktiskt riktigt bra.


Sen åkte jag till klubben för att träna med våran "grupp", men det var lite dålig uppslutning kanske dags att ta lite juluppehåll ?

Började med Jack som var riktigt på hugget     jättekul, det var länge sedan.


Dom små fick träna på lite kontakt sitt och ligg... Sen vart det mycket lek.

Kramar från oss   

Av Annelie - 16 november 2011 07:52

Igår vart det många promenader. Men det var skönt att mjuka upp min onda kropp.

I måndags var jag och red ( har inte suttit på en häst på ca 17-18 år) , en timme på lektion det var att trava över bomar, galoppera i volter PHU jag var helt slut efter, och en helvetes träningsvärk  , men SÅÅ himla kul. Jag skulle gärna börja rida igen men när ska man hinna med det ??


Tillbaka till promenaderna.

Först  gick jag  långis med dom stora, vädret var ju så härligt. Sen åkte jag till skogen med dom små.

Quiwi och jag gick först , hon fick springa lös hela tiden och så fort hon kom för långt bort så

 gömde jag mej. Hon sprang ju bort för mej skogen när jag haft henne en vecka, men det verkar som hon hade lärt sej ngt av det.  Hon är så härlig, full av energi   

Sen vart det Asterix tur, han är ju av helt annan kaliber. Han går högst 3 steg framför eller bakom mej, lilla lurvtussen han är så mysig.   ..

Här kommer lite bilder från skogen.

                   

Kramar från oss   

Av Annelie - 13 november 2011 20:01

Jag är ganska så trött efter en helg med hårdaspårkurs, både teoretiskt och praktiskt.

Vi har tränat på asfaltspår, id spår, spår med spetsvinklar, virrvarr och spår som man går tillbaka lite i sitt eget spår.


Jack har ju gått lite tillbaka i asfaltspårningen, så det gick inte så bra. jag har väl inte tränat överdrivet mycket men jag har ju ändå tränat och jag tycker ju inte att det har gått framåt utan snarare tvärtom..

Man försöker att analysera och komma på varför ,men har inte kommit på ngt.

Eftersom jag bara har tränat på asfalt och det gått dåligt så vart jag så HIMLA glad när han såå bra på dom andra spåren som

var på gräs.


Han fixade fördelningsspår, spetsvinklar, tillbakagångar, övergångar och virrvarr som värsta duktiga spårhunden   . Han jobbar självständigt lugnt och metodiskt  Och det tänker jag skryta om för vi har så mycket motgångar och så mycket att jobba med, men i helgen har  han varit  så DUKTIG  ...


Quiwi har också fått spåra några korta spår, som hon klarade av väldigt bra , hon har varit så duktig att ha med sej.


Det bästa med helgkurser är att det blir mer intensiv träning . Men jag känner att det blir tidigt i säng är attans trött..


 


Kramar från oss    

Av Annelie - 8 november 2011 20:24

Idag åkte vi in till Norrköping för att träffa Quiwis uppfödare Annelie med mamma Puma och syrran Qula,

Brorsan Qrom med matte Gunilla var också med.


När dom kollat in varandra och mamma Puma fostrat dom lite så var det full fart.

Så härligt att se, inte en lugn stund    .

Jag tycker att dom verkar vara ganska lika  i mentaliteten. Ska bli roligt att se hur/om det ändrar sej

med åldern.

Mycket prat och fika vart det också.

Tränade lite fritt följ med Jack innan jag åkte hem.


Quiwi hälsar på mamma Puma






Qrom och Quiwi



  



Full fart.



 



   


Kramar från oss    

Presentation


Här skriver jag om mina hundar ,våran träning och tankar som kommer upp.
Jag skriver inte varje dag utan när andan faller på och det kan gå lång tid i mellan inläggen .

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards