Alla inlägg under januari 2017

Av Annelie - 21 januari 2017 18:16

Jiddras resa till Tyskland har gått bra . Hon är verkligen en miljöstark hund och finner sej i det mesta. Men det va verkligen tomt utan henne och fast man vet att hon är i goda händer så är man ju lite nervös .
Så nu får vi hoppas att det är några valpar i magen . Ska bli så spännande ...

Både igår och idag har vi spårat , jag har ändrat om spårningen och det kommer att ta lite tid för damen att förstå vad jag menar . Men när hon förstår så kommer det bli kanon .
Jag började lära in spåret på henne som jag gjort med mina andra hundar och det har blivit bra med dom , men när Jiddra va ca 7 månader så gick vi en 2 dgr spårkurs och det blev ett annat upplägg vilket jag fortsatt med för jag trodde det va bra . Men sen kändes som att det är ngt som fattas och då är det bara att sätta sej och analysera.
Och det tycker jag är så kul att tänka på
- hur ser det ut nu ?
- hur vill jag att det ska se ut ?
- varför ser det inte ut som jag vill?
- hur kan jag göra för att få det som jag vill ?

När man klurat ett tag och kommit fram hur man ska försöka förändra ,så får man sätta igång i praktiken .
Jag har spårat ca 4 ggr nu och börjar redan se framsteg , men hon har inte fattat ännu vad det är jag vill , men det kommer bara jag är konsekvent..
Det är härligt när man ser hur polletten trillar ner . Och det kommer för jag känner att det är på rätt väg .

Nu är det kväll så då blir det att ta det lugnt och njuta av ledigheten, så får vi se vad det blir för träning i morgon.

Kramar från oss

Av Annelie - 9 januari 2017 07:14

Vi har haft några ganska intensiva dagar.
Jiddra löper och så är vi hundvakt till brorsans leonberger hane 11 månader. Och han har verkligen kommit på att löptikar är hög intressant.
Lilla Tasse är ju också förståss intresserad men mera van och blir bara lite ljudande nu sista dagarna .
Tur att man har stort hus så det går bra att dela på dom när det behövs.

Nu är det dock lite tystare för igår lämnade jag Jiddra till Micke och Pernilla (uppfödarna) för nu är det dags för parning.
Så idag flyger mitt Monster till Tyskland.

Det gick ganska bra igår kväll men nu på morgonen känns det väldigt tomt . Är så van att vakna med henne nära gärna liggandes raklång med sitt huvud på min arm ?
Det kommer att bli så tomt och tyst dom här dagarna som hon är borta .
Hoppas bara att allt går bra och det blir många fina valpar.
Ska bli väldigt spännande.
Det är helt underbart att ha sina uppfödare så nära som jag har bara 3 mil mellan oss

Känns tryggt för Jiddra som känner dom ordenligt , vi träffas och tränar ihop oftast 1 gång i veckan ibland oftare ..

Idag ska också brorsan hämta sin gangster så det kommer att bli jätte tomt .
jag ska börja städa ut julen så mycket jag hinner innan jag börjar jobba kl 14 .

Kramar från oss ?

Av Annelie - 4 januari 2017 06:03

2016 ett återhämtningsår efter 2015 som va ett riktigt j.....t år på flera sätt . Jag tog ett beslut som visade sej vara helt fel och senare under året förlorade vi två hundar och en som flyttade (mitt beslut , men ett bra beslut ).


Man lär sej hela tiden i livet och ibland måste man tydligen lära sej den hårda vägen. Det man också måste lära sej är att lämna saker bakom sej , stänga dörren, inte älta ordet OM , Tar man fel beslut så får man stå för det och göra det bästa av det, jag vägrar bli bitter , vägrar att inte lita på någon igen.


2016: Har varit mitt återhämtningsår, det tar tid att komma igen, men energin kommer sakta men säkert, orkar mer orkar längre ...........

Känner att jag känner glädje igen, skrattet är tillbaka , börjar bli mej själv igen.....HÄRLIGT.

Fått nya fina vänner , roligt att träna hund igen.


Älskar verkligen mitt härligt jobbiga monster. , Vi har mycket kvar att jobba med men vi har kommit så långt det här året.

Och kanske är det som dom säger  - dom värsta blir dom bästa   .


Nu ser vi framemot ett HÄRLIGT 2017 med mycket hundträning,mys med familjen och många glada skratt.


Kramar från oss    


Presentation


Här skriver jag om mina hundar ,våran träning och tankar som kommer upp.
Jag skriver inte varje dag utan när andan faller på och det kan gå lång tid i mellan inläggen .

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards