Alla inlägg under september 2013

Av Annelie - 27 september 2013 07:48

Veckorna går fort, men vi har hunnit med mycket   .

Agilitykursen är nu avslutat. Det har varit roligt, jag fick hoppa in i fortsättningskursen eftersom Emilia och Asterix skulle gå där. Quiwi var ju helt nybörjare men det har gått bra en då och hon har lärt sej en heldel under kursens gång och jag har blivit mer taggad till att faktiskt köra agility vilket jag inte trodde    .


Vi har spårat en hel del och hunnit med en dagskurs med spår igen. Den var lika inspirerande och lärorik som den förra och Quiwi blir bättre och bättre. Jag försöker att hinna spåra minst två gånger i veckan, och nu ska vi träna lite extra på liggmarkering vilket jag gör utanför spåret. Jag tycker att hon snappar ganska bra.

hon har varit skendräktig så läääänge , men nu är det äntligen över för den här gången, jag tycker att det blir värre för varje gång    . Men nu när det är över så är hon galen och full av energi igen precis som jag vill ha henne    .


Asterix får också följa med och spåra ( när han inte är upptagen med sin matte ), han är så duktig i spåret och tycker att det är så kul. han blir nog en riktigt bra spårhund  och skitsnygga liggmarkeringar har han också    ..


Amira är upp och ner som vanligt, hon var med på en milsrunda och hon fixade det kanon ( i koppel ) och vart inte stel efteråt, men sen får det bli lite kortare rundor ett tag, så hon kan ladda om till nästa gång    .


Kramar från oss    

Presentation


Här skriver jag om mina hundar ,våran träning och tankar som kommer upp.
Jag skriver inte varje dag utan när andan faller på och det kan gå lång tid i mellan inläggen .

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards