Alla inlägg under november 2021

Av Annelie - 21 november 2021 17:43

Emilia och Markus kom i fredags , vi åt kinamat och hade mysigt på kvällen.

Upp skapligt på lördags morgon och fixade lite innan vi fick besök av en som ville träffa Tassen för att se om det eventuellt kan bli någon parning framöver.


Super trevlig hund likaså hennes matte.

Ganska lik Poppan på många sett men en storlek större och två snäpp upp i fart och intensitet.

En mild lyhörd arbetsvillig tik och jag blev nog lite avundsjuk ,av det jag såg så är det precis det där jag vill ha..


Jag tror att Tassen och tiken kan matcha varandra bra och är det så det blir någon parning som ligger minst ett år fram i tiden så tror jag att jag vill ha en valp , men vi får se hur det utvecklar sej.


Tassen och tiken lekte så himla bra ihop, så härligt att se dem.


Kvällen tillbringade vi tillsammans med Pontus , Åsa och barnen.


Och idag åkte Emilia, Markus och Tassen  hem och som vanligt känns det tråkigt när de åker, skulle vilja bo närmare och kunna gå ut i stallet och mysa med hästarna. Det är så mysigt att mocka , sopa och lyssna när hästarna står i sina boxar och äter på kvällarna.


Men nu har jag nära till mina barnbarn och just nu är det viktigare att kunna träffa dem så ofta som det passar i vardagen.

Ingen träning för lillPopp den här helgen men det får vi ta igen i veckan för som det ser ut nu så är jag ledig några dagar mitt i veckan..


Kramar från oss    






Av Annelie - 12 november 2021 17:30

Första gången på spårkursen, jag anmälde mej ifall att instruktören kan komma på något som kan motiverar henne mer än vad jag kan komma på.


Vi skulle lägga ett spår som vi brukar göra och hon skulle se hur de jobbade i det.


Hon gjorde för henne  ett riktigt bra spår  och vad intruktören talade om fattas  henne  vet jag redan  MOTIVATION som i så mycket annat.


Hon är en väldigt lugn och sansad hund och det är kanon i många situationer men i andra lägen vill jag ha henne mer intensiv  och det är svårt att få fram.

Och det kanske är helt enkelt så att inte går .


Men vi fick lite tips och råd hur vi ska träna tills nästa gång.


Efter kursen var det dags att jobba.


Kramar från oss

Av Annelie - 11 november 2021 21:20

Idag har det verkligen varit fullt upp.
Men har man bara en ledig dag på hela veckan så ska man väl utnyttja den till max .

Jennifer och Matilda har sovit över och efter frukost var det lämning på förskola och i skolan

Lite stressigt på morgonen men mysigt .
Efter det så var det dags för ett besök hos massören
En rolig äldre finsk man . Super duktig ,ont som bara f n gör det men han lossar på det mesta kör med djupmassage dvs med armbågarna och hänger sej på aj aj
Och idag fick jag beröm
Han sa - du klarar finsk massage riktigt bra de flesta brukar skrika ...
Haha . Han är verkligen festlig

Efter det så spårade Poppan och jag .
Hon gick kanon bra ,gjorde ett riktigt bra spårarbete ,tog vinklarna , tog apportera med viftande svans
.. Tjoho vad glad man blir

Sen träffade vi kompisen för specialsöks träning och även där gjorde Poppan ett riktigt bra jobb och markerade alla gömmor

Idag var en riktigt bra träningsdag.

Jag har hunnit med lite hushållssysslor också det känns bra .


Kramar från oss

Av Annelie - 3 november 2021 10:53

Emilia och Markus har varit här i några dagar . Så mysigt att ha dom här .
Vi hämtade virke på Bauhaus så Markus var snäll och hjälpte mej att isolera ena garderoben .
Så här såg den ut innan med kalla stenväggar.

Och nu ser den ut så här.
Jag har smetat fogmassa .

Och förhoppningsvis så får jag vara ledig i helgen och kan måla ,så är det bara inredningen kvar sen .
Medan Markus höll på med garderoben så byggde jag och Emilia en kompost .

Tycker att vi var väldigt duktiga .
Måste nog köpa mej en cirkelsåg ,mycket smidigt ...

Tasse tyckte det var liiite jobbigt att Poppan löpte men hon sa ifrån åt honom ,men de fick inte va ihop utan tillsyn . Det ska inte bli några olyckor här inte


Och måndags var det dags för Jennifer och mej att tillbringa dagen i Kolmårdens djurpark bland alla spöken.
Jättekul men trångt man är inte van att behöva trängs .

En riktigt härlig mysdag med Jennifer.

Kramar från oss

Presentation


Här skriver jag om mina hundar ,våran träning och tankar som kommer upp.
Jag skriver inte varje dag utan när andan faller på och det kan gå lång tid i mellan inläggen .

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards