Alla inlägg den 16 juli 2020

Av Annelie - 16 juli 2020 22:45

Efter två dagars jobb så var det äntligen dags för Åsa lägret.

Vilka härligt roliga två dagar det har varit, vi har varit en härlig grupp som peppar och hjälpar varandra och filma ,leka, kommendera mm.

Första dagen var det regnkläder på halva dagen och lite kyligt hela dagen. Andra dagen var det strålande solsken och väldigt varmt.


Jag har några filmer , men måste redigera dom först om jag lyckas så de kommer senare.

Men på det stora hela så har lill Popp skött sej alldeles utmärkt de här dagarna , hon har varit suuuuper duktig och jag skulle nog vilja påstå att hon har växt på sej  lite till...


Förrutom Poppan så var det två aussisar till , De påminde en hel del om  varandra i vissa delar ...Konstigt när det är samma ras        Vi har jobbat mycket på att lära sej att  ta i  och ta för sej mer.


Momentmässigt så fortsatte vi med friaföljet, vilket går riktigt framåt , hon går så himla fint nu och kan gå längre och längre sträckor. Hon har en fantastisk koncentration. Väldigt sällan att hon blir störd i friaföljet eller i huvudtaget skulle jag vilja säga.

Vi får hoppas att det håller i sej hon är ung fortfarande och har aldrig haft en riktig slyngel ålder, hon är visserligen inne i någon period nu men den är så lindrig att den märks knappt bara i vissa situationer. Men jämfört med andra hundar så är det verkligen inga problem.


En hel del skott träning ( 6 mm) vart det också och det var inga problem för henne varken i lek eller passivitet, nära eller på långt håll spelade ingen roll. 


             


Jag är såå nöjd med min lille Popp    , hon har jobbat på  såååå  himla bra och fast vi har satt press på henne så  har hon hållt ihop, hon flippar aldrig ur som andra hundar kan göra när de blir press på dom.

Och om jag får säga det själv så tror jag att jag skött mej ganska bra jag med   .


Och efter två intensiva dagar så är  vi ganska trötta  ikväll.


Kramar från oss    


Presentation


Här skriver jag om mina hundar ,våran träning och tankar som kommer upp.
Jag skriver inte varje dag utan när andan faller på och det kan gå lång tid i mellan inläggen .

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards