Alla inlägg den 15 februari 2020

Av Annelie - 15 februari 2020 08:37

Morgontrött Poppa ??

Av Annelie - 15 februari 2020 08:34

Torsdags hämtade jag Jennifer på frita efter jobbet. Eftersom jag jobbade i onsdags när hon fyllde år så tog vi en dag på stan så hon fick välja vad hon ville ha.
Det vart en leksakshund som kunde gny, och skälla.
En Dolly stile väska och lite kläder och ett par skor.
Sist det obligatoriska besöket på mc Donalds.

Hon vill absolut inte vara med på bild nu längre. Ska man ha kort på henne så får man fota i smyg.
Självklart vart det lite godis också fast det är helg, så när vi hämtat Poppan hos Åsa, så vart det film och godis.


Igår fredag, när jag lämnat Jennifer i skolan så vart det en riktig långpromenad med en kompis och hennes hund.
Sorgligt att se vad vildsvinen förstör överallt, och jag är livrädd att springa på dom.....
Efter lite städning hemma så åkte vi och träffade en annan kompis.
Vi började med att spåra.
Poppan fick ett kortare spår med två dosor.
Dags att träna in liggmarkering.
Hon tycker det är svårt att ligga kvar och äta godiset, så det får vi träna mycket på.
Spårar gör hon lugn, sansat och noggrant.
Efter spåret åkte till hallen för allmänträning som klubben håller i.
Alla olika grenar tränar samtidigt och får samsas om utrymmet.
Jättesvårt tycker Poppan när agilityhundarna svischar förbi skällande över hinder och genom slalomet.
Förstår henne. Vi gör bara lättare övningar för att lära att hålla fokus fast man bara vill springa med.
Lilla gumman vart ganska trött.
Naturligtvis så vart det fika och massor med prat också.
Väl hemma efter lite mat så somnade Poppan gott på mattan vid mina fötter och jag som skulle se några avsnitt av en serie somnade också gott i soffan efter en dusch och lite chips.
Idag står det bara promenad och arbete på schemat.



Kramar från oss.

Presentation


Här skriver jag om mina hundar ,våran träning och tankar som kommer upp.
Jag skriver inte varje dag utan när andan faller på och det kan gå lång tid i mellan inläggen .

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
<<< Februari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards