Alla inlägg den 31 januari 2020

Av Annelie - 31 januari 2020 06:57

I måndags var det kurs för Poppan, och hon skötte sej bra som vanligt. Det märks verkligen att hon tycker det är kul att träna. Hon håller fokus riktigt bra så länge hon har en uppgift.

Det vart lite svårt när en av kursdeltagarna började leka med en pipleksak på inkallningen med sin hund    men hon stannade hos mej    .

Vi började med lite nya grejer och tränade på stadga . Ska också börja med första stegen till apporteringen.

Apporteringen är ett riktigt svårt moment att få riktigt snyggt tycker jag , blir så lätt stress i och då kommer tugget.

Ska bli intressant att se om jag kan lyckas den här gången...

Efter kursen mötte jag upp Emilia som äntligen kom hem ett par dagar så vi kan fira hennes 20-årsdag , vi handlade innan vi åkte hem.


Tasse vart såååå lycklig när han fick se Emilia, han lämnade henne inte för en sekund   ..

Tisdagen jobbade jag till kl 14 , då hämtade Emilia mej så åkte vi till returpunkten och tömde hästsläpet för att sen åka och besikta det. Det vart två stycken tvåor.

På kvällen hade vi kalas för Emilia. Härligt att ha hela familjen samlad. Inga konstigheter.

Hundarna vart jätteglada att få träffa sin husse igen.

Och när jag kom hem från jobbet på onsdagen så var det dags för Emilia att åka hem till ön igen. Tasse sprang överlycklig till bilen. Och han hade varit så nöjd att komma hem till lägenheten igen.


Och här hemma är det ganska skönt att bara ha två hundar igen.


Igår var det dags för röntgen på lill Popp, hon var väldigt vaksam och ville inte somna så veterinären fick ge henne lite extra ( min schäfer Gipsi var också så , fick alltid ge extra), men efter ett tag så fick hon ge sej och somnade så gott. Så nu är det bara att hålla tummarna att det blir bra resultat.

Tyvärr så ligger de efter med avläsningarna så vi får nog vänta tills onsdag nästa vecka innan det kommer ut på ssk..  


Nu ska jag snart iväg på morgon yoga och i kväll blir det allmänträning i hallen som klubben arrangerar  , Jiddra ska åka till husse i kväll och vara tills söndag om det fungerar. Känns lite konstigt  ...


Kramar från oss    



Presentation


Här skriver jag om mina hundar ,våran träning och tankar som kommer upp.
Jag skriver inte varje dag utan när andan faller på och det kan gå lång tid i mellan inläggen .

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards