Alla inlägg den 1 januari 2020

Av Annelie - 1 januari 2020 18:36

Vi har haft en härlig nyårshelg.
Bibban och Puzzel kom på eftermiddagen på nyårsafton
Efter mycket babbel så gick vi ut och körde nosework i garaget.
Poppan var suuuuper duktig, vi har inte tränat sen kursen och hon gjorde några klockrena markeringar som vi tyvärr inte fångade på film.
Jiddra lite mer burdus och nybörjare som slängde sej över kartongerna högg tag i en och sprang runt med den i munnen....
Kvällen tillbringades med god mat och mycket babbel och mycket skratt

Efter frukosten på nyårsdagen så tog vi en promenad med alla hundarna.
Och när vi återhämtat oss från det så vallade vi en ruta i skogen och körde Uppletande.
Jag har inte tränat så mycket Uppletande med Poppan, men hon snappade ganska snart och var superduktig. Hon har inga problem att jobba självständigt
Jiddra är en fena på Uppletande och ger aldrig upp.
Hon är en riktig arbetsmaskin.
Vilka hundar jag har    så himla duktiga   .
Tasse fick också komma ut i skogen och leta lite, han skötte sej bra han med lilla gubben...
Efter det så vart nosework igen. Jiddra gjorde ungefär som dagen innan...
Poppan gjorde inte samma klockrena markeringar. Och det är väl typiskt när man filmar. Men duktig var hon iallafall.
Ska väl inte glömma och skriva att Puzzel också var duktig på allt vi gjorde.
Poppan kör "fordonssök"    


 



 
 

Efter lunchen åkte Bibban och Puzzel hem.

Hundarna och jag har slappat och sett på film.

Det blir nog tidigt i säng och i morgon är det vardag igen och jobb   


Kramar från oss   




 

Presentation


Här skriver jag om mina hundar ,våran träning och tankar som kommer upp.
Jag skriver inte varje dag utan när andan faller på och det kan gå lång tid i mellan inläggen .

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards