Alla inlägg den 19 januari 2020

Av Annelie - 19 januari 2020 20:14

Idag har tillbringat några timmar i spårskogen med härliga människor och hundar.
Poppan fick ett litet kort spår i utkanten av skogen. Hon fick lite för fria tyglar i går så klon började blöda. Så nu måste jag ha mer ordning fast jag tycker synd om henne när hon har så mycket energi.
Hon spårade noga och koncentrerat, nu ska vi börja jobba på liggmarkeringarna.
Jiddra fick inte så långt spår hon heller eftersom hon inte är helt ok.
Det var väldigt mycket ben och lite nos till att börja med, men efter tag skärpte hon till sej och jag började känna igen min duktiga spår hund.
Så nöjd med mina tjejer idag.

Tänk vad vi människor är olika (och naturligtvis är det bra) en del håller verkligen på sitt fast de vet att andra har nytta av det och behöver få vara med, medans andra bara välkomnar en in i gemenskapen utan en tvekan . Härliga människor sånna ska man vara rädd om.

Väl hemma igen på eftermiddagen så kom Pontus och Ebba, medans Pontus borrade upp hundgrinden i hallen och lådorna i köket, så lekte Ebba bus och jag.
Pontus fick lite bråttom så jag fick avsluta jobbet med lådorna och det gick väl sisådär.
Jag är verkligen inte bra på att borra och skruva när det är precisions arbete, men men nu är de jävla lådorna på plats äntligen..
En som är trött ikväll, hon snarkar till och med lilla hjärtat.

Kramar från oss

Presentation


Här skriver jag om mina hundar ,våran träning och tankar som kommer upp.
Jag skriver inte varje dag utan när andan faller på och det kan gå lång tid i mellan inläggen .

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards