Alla inlägg den 24 januari 2020

Av Annelie - 24 januari 2020 12:33

Igår hade jag en härlig ledig dag, så skönt.
Lite småplock hemma förstås som vanligt. Finns fortfarande en del kvar att få ordning på, men jag tar lite i taget.
På kvällen åkte jag till klubben och tränade, alla tre fick en omgång var.
Tasse så glad, tacksam och arbetsvillig ( fast det är de verkligen alla tre). Känner om jag hade tränat honom från början eller regelbundet så skulle han vara riktigt duktigt. Men snart ska han tillbaka till ön och mysa med sin älskade matte och springa med på ridturer.

Jiddra gick på tårna som vanligt, hon är extremt hyper taggad nu. Efter ca en halvtimmes skrikande och pipande fritt följ så gav jag upp.

Poppan är också på tårna efter att vara tvungen att ta det lugnt, vilket inte är det lättaste.
Hon ger järnet hela tiden. Super duktig med mycket störning på plan så kunde hon hålla ihop riktigt bra, några ögonblick släppande i mellanåt.

Idag har jag med fara för mitt eget liv cyklat med Jiddra... Har en gammal springer som jag satt fast på cykeln, det är första gången jag cyklar med henne på en vanlig cykel. Ex husse gjorde det en gång och hon drog omkull honom rejält. Och han sa ALDRIG mer ( konstigt)...
Hon ville ju dra förstås det är hennes grej, men nu ska hon inte dra utan bara springa med. Inte så lätt för henne, men det gick så pass bra att jag törs göra det igen. Hon vart ju tyst efter ett par km....
De andra två fick en vanlig promenad och ikväll är det dags för jobb och ingen ledig dag på en hel vecka.

Kramar från oss

Presentation


Här skriver jag om mina hundar ,våran träning och tankar som kommer upp.
Jag skriver inte varje dag utan när andan faller på och det kan gå lång tid i mellan inläggen .

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards