Alla inlägg den 7 januari 2020

Av Annelie - 7 januari 2020 19:20

Äntligen en ledig dag efter många jobbdagar.
Vi har varit lite duktiga fast jag jobbat, vi har hunnit många promenader som vanligt, uppletande, liite lydnad och lite nosework.
Samt städa ut julen...
Men idag så var det den efterlängtade lediga dagen, en hektisk dag för Poppan. Vi började med ett besök hos veterinären och fick ett års sprutan (lite sent men det har varit mycket) vägning 15,5 kg stannade vågen på. Jag fick en kommentar förra veckan att hon började se lite tjock ut, men jag tycker nog inte det, men hon ska absolut inte lägga på sej mer.
Bokade också tid till röntgen, usch vad nervöst. Men det är ett tag kvar.
Sen hade jag några ärenden på stan

Så nu har jag nya fina lampor +växter och krukor i vardagsrumsfönstren.


Lite förberedelse inför kommande löp.
Lilla gumman har ju inte löpt ännu.

Efter allt handlande så gick vi en promenad i stan.
Vi gick i gallertrappor, balanserade där det gick att balansera, på broar över forsande vatten, mycket trafik, hundar och människor.
Och denna lilla Poppa tyckte att det var så roligt. Hon älskar verkligen att balansera och klättra.
Så fort hon ser en brant trappa så drar hon järnet dit, likaså broar eller spångar kanske man ska säga en del är ju smala, hoppar frivilligt upp på allt som går att hoppa upp på.
Härliga glada busiga lilla Poppan

Men inte är hon trött inte, just nu är hon ute och kör järnet med Tasse.
Jiddra är inne och myser med matte.
I morgon är det jobb igen..

Kramar från oss.

Presentation


Här skriver jag om mina hundar ,våran träning och tankar som kommer upp.
Jag skriver inte varje dag utan när andan faller på och det kan gå lång tid i mellan inläggen .

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards