Direktlänk till inlägg 27 januari 2021

Aj!

Av Annelie - 27 januari 2021 20:15

Igår var jag ute och gick med ett par kompisar, vi hade hunnit ganska långt och hundarna sprang lösa  och hade roligt när det hände !!


Fötterna försvann och jag ramlade handlöst åt sidan och reflexmässigt så tar men väl emot med armen eller så var den bara ivägen...

och jäklar så ont i handleden, försökte kyla med snö men det hjälpte inte så mycket .Efter ett tag när jag såg att handleden var sned så ringde vi 1177 som efter mycket om och men fixade tid till vc i valdemarsvik , ena kompisens man kom med bilen och den andra skulle ta Poppan och lämna henne tillÅsa på hennes jobb .

Men lilla .Poppan vägrade gå ett steg från sin matte ,lilla gumman stog på bakbenen och pep   så fick ta henne i bilen och lämna henne hos Åsa, men där hade hon sprungit till dörren och pipit.   


På vårdcentralen gick det fort knappt tio minuter, sen vidare till akutröntgen i Norrköping.Efter flera turer och vänte tider så kom äntligen två läkare (en AT-läkare) så jag fick bedövning insprutat i själva frakturen och det kändes   

Och efter ca 40 minuter kom de tillbaka och då var det dags för reponering alltså att dra frakturen tillrätta och knixa lite eftersom den hade vikt sej neråt.

Inte riktigt som på film men inte så långt ifrån och under tiden de drog i arm ocg handled så skulle armen in i röntgenaparaten så de såg när det låg bra .

När de var nöjda så var de tvugna att hålla allt i sträck under tiden en annan fixade dit  gipset.

Efter det så fick jag gå till röntgen igen för en sista koll sen tillbaka till akuten för ett samtal med läkaren.


Pontus var snäll och hämtade mej, kompisen med man hade jag sagt till att de inte behövde vänta på mej och det var tur för jag var klar halv sex på kvällen och kom in straxt före tolv.


Gipset beräknas tas bort efter fyra veckor , ska på återbesök nästa fredag för att se om allt ser bra ut och det hoppas jag verkligen annars blir det operation .   


 


Självklart värker det mycket och man är verkligen begränsad för det var ju naturligtvis höger arm, men det blir väll bättre vart efter tänker jag .


Kramar från oss    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 1 februari 2022 08:19

Jag läser nästan alltid de minnen som kommer upp på Facebook sidan .Definitivt med blandade känslor en del blir man glad för och en del inte.Minnena idag som kom upp var först och främst roliga. Olika skidresor och olika årtal tillbaka. Då längtar ma...

Av Annelie - 21 januari 2022 23:06

I morgon har jag varit med katt i en hel vecka . Jag är katt och hundvakt när Emilia och Markus är i sälen (de kommer hem i morgon) Och ja det är mysigt med en katt ,Yöns är en väldigt social ,trevlig och kelig katt men nu när jag provat så blir ja...

Av Annelie - 11 januari 2022 22:20

Förra veckan höll det på att riktigt illa för lilla fölet . Hon fick stopp i magen och fick åka akut till veterinären. Distrikts veterinären mötte upp i Gränna och gav kramplösande men ingav inte mycket hopp om att hon skulle klara sej . Vidare t...

Av Annelie - 2 januari 2022 12:34


Tolv slaget på nyårsafton tillbringade Poppan under sängen . Vi brukar alltid sitta i sängen titta ut på raketerna och äta godis,men i år ville inte Poppan inte vara med . Hon tackade nej till godiset och kröp under sängen och låg där ganska läng...

Av Annelie - 31 december 2021 22:22


Poppan och jag önskar er alla ett riktigt Gott nytt år

Presentation


Här skriver jag om mina hundar ,våran träning och tankar som kommer upp.
Jag skriver inte varje dag utan när andan faller på och det kan gå lång tid i mellan inläggen .

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards