Alla inlägg den 1 oktober 2020

Av Annelie - 1 oktober 2020 22:54

Nu har jag varit ledig i sex dagar och det går alldeles för fort, men jag har hunnit med mycket. Igår drog jag grenar, plockade ihop det som går att använda till ved i en hög, plockade all fallfrukt och räfsade gräsmattan. Det är mycket ris kvar som ligger på sidan om men jag får ta det i omgångar.
Hämtade barn på dagis och vi lekte tills Pontus kom och hämtade dom. Då tränade Poppan och jag lite lydnad. Har inte tränat så mycket som jag verkligen borde göra och en del får vi backa på, men med allt som varit på jobbet så har jag inte haft någon motivation till att träna. Stackars lilla Popp som har en så tråkig matte just nu. Men spårat har vi iallafall gjort, och det vart ett spår idag också. Ett rakt med fokus på att ta apporterna och det är bara att fortsätta träna, det går framåt och jag vet ju att hon behöver mycket träning och tid på sej och det ska hon få så att det blir bra när det blir färdigt.
Men själva spåret går riktigt bra nu, där har jag nog hittat rätt knapp till slut.
Efter spår och promenad så vart det till att städa huset.
Och i morgon ska jag gå mitt första intro pass på nya jobbet.
Spännande hoppas verkligen att jag kommer att trivas. Vad jag hör från mina gamla arbetskamrater så är det inte många som trivs på sina nya ställen . Det är tråkigt vi har ju inte valt det här själva. Vi vart tvingade till andra arbetsplatser.
Vi får väl se hur det går. Jag ser det som en utmaning och jag har ganska många år i hemtjänsten, men det är ca 17 år sen jag slutade och valde att gå in på boende.

Godnatt och kramar från oss

Presentation


Här skriver jag om mina hundar ,våran träning och tankar som kommer upp.
Jag skriver inte varje dag utan när andan faller på och det kan gå lång tid i mellan inläggen .

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards