Alla inlägg den 28 december 2020

Av Annelie - 28 december 2020 22:20

Vi hade verkligen en härlig julafton med allt som hör till.
Tjejerna var så söta i sina fina röda klänningar

Alla var nöjda med sina julklappar.
Och det kändes fint i Mamma hjärtat att ha sina barn och barnbarn tillsammans på julen igen.
Förra året vart ju lite annorlunda eftersom det var första julen efter skilsmässa och flytt.

När Emilia åkte hem på juldagen så fick Tasse vara kvar, tanken är att han ska vara kvar tills i slutet på januari för då ska vi iväg på hemligheter som blir officiella senare. Om nu inte Emilia längtar så mycket efter honom så hon hämtar hem honom i mellan.
Poppan är överlycklig att Tyzon är kvar, jäklar vilken fart det har blivit i henne.
Vi får se hur hon blir när han åker hem igen. Hon kanske behöver en kompis...
Men jag hade inte tänkt att skaffa någon mera hund nu, kanske om ett eller två år tidigast om jag inte snubblar över något super intressant.
Jag vet exakt vad jag vill ha, men det är vääääldigt svårt att veta om man väljer rätt.
Jag skulle kunna tänka mej en omplacering, då vet man mer vad man får. Men de omplaceringar som oftast kommer ut är de som har rädslor, har problem med andra hundar eller blir stressade av barn och någon sådan vill jag absolut inte ha.
Men det blir en senare fråga just nu är jag mycket nöjd med att bara ha en hund, så Poppan får klara sej med bara matte ett tag till...

Emilia och Tasse som passar på och myser lite extra när de ska vara ifrån varandra så länge.

Lilla gubben jag tycker att det märks han saknar sin matte i mellanåt även om han trivs med oss också.

Kramar från oss

Presentation


Här skriver jag om mina hundar ,våran träning och tankar som kommer upp.
Jag skriver inte varje dag utan när andan faller på och det kan gå lång tid i mellan inläggen .

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards