Alla inlägg den 4 december 2020

Av Annelie - 4 december 2020 23:39

När jag vaknade och tittade ut genom sovrumsfönstret så såg jag att det blinkade blått nere i samhället, det är ju ganska långt bort så det var lite svårt att se, men så kollade jag lite i telefon på fb och där stog det att det brann i Ringarum.
Så det var det jag såg, blåljusen på brandbilar.
Ett äldre hus som en gång har varit lärarbostäder och nu var ett hyreshus med 4 lägenheter i. Helt nerbränt till grunden så himla otäckt.
Enligt tidningen så ligger en person på intensiven och alla andra har klarat sej utan skador.
Och snabbt var det insamling på fb, kläder, pengar mm.
Stackars människor förlora allt, det enda man äger är det man har på sej. Fruktansvärt sorgligt.
Men tur ändå att de klarade sej.


Tog morgon promenaden i Söderköping när jag ändå skulle dit och handla.
Poppan sköter sej bra som vanligt, så skönt att kunna möta hundar utan att hon bryr sej. Hon tittar lite sen tittar hon på mej.
Skvaller träningen har verkligen gjort nytta på henne.

Efter städning på eftermiddagen så körde vi lite kongträning inomhus och det gick riktigt bra, kunde stå framför en spegel så jag såg hennes ögon ordentligt.
Super.
Men så tänkte jag att vi skulle träna ingångar med pinne i munnen och ja vi skyller på skendräktigheten hon la sej ner på sidan med pinnen i munnen när jag sa fot. Haha hon är för rolig.

David, Emma och barnen kom och åt tacos och vi har haft en trevlig kväll.
När de skulle åka hem så ville barnen sova över så nu har jag två nattgäster. Mysigt.

Kramar från oss

Presentation


Här skriver jag om mina hundar ,våran träning och tankar som kommer upp.
Jag skriver inte varje dag utan när andan faller på och det kan gå lång tid i mellan inläggen .

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards