Alla inlägg under december 2019

Av Annelie - 4 december 2019 06:01

Inser att jag lever just nu i en märklig bubbla , livet består av rastning av hundar, jobba, packa upp kartonger och renovera.

Helt plötsligt inser man att det är snart jul och jag inte köpt några julklappar   , jag glömmer att önska lycka till / fråga hur det är med mina närmaste vänner   , jag glömmer att åka på träning likaså att mässa att jag inte kommer...

Nu får jag snart återgå till ett vanligt aktivt liv känner jag...


Men det går framåt här i Mattssonstugan , tapetseringen är i fullgång, golv och tak ligger och väntar på att sättas upp.

Det är advents pyntat.

Jag börjar känna mej som hemma men har nog inte landat riktigt ännu, men längtar efter en vanlig vardag med hundträning igen..

Stackars vilddjur som är något understimulerade just nu, det är alltid spännande när man kommer hem från jobbet och se vad Poppan har hittat på , visserligen styrde hon en hel del innan allt det här också men nu är det väldigt konstiga saker . En dag hade hon ätit upp en toarulle och inte lämnat ett spår inte en gnutta papper eller kartong på golvet....Trodde att det skulle bli stopp i magen på henne , men det märktes ingenting som tur vad.


Hon är väldigt påhittig det lilla vilddjuret   

I morgon är det heldagsträning med båda vilddjuren för instruktör, ser framemot det med blandade känslor, det har inte gått så bra med JIddra och jag känner att jag kommer nog aldrig att tävla med henne utan ska bara träna för aktivering och då kanske träningen med henne blir rolig igen....Så det är nog sista gången med henne för instruktör om det inte händer något underverk i morgon    .

Tråkigt för hon är verkligen kanon duktig egentligen men jag lyckas inte riktigt få ihop henne och hitills har ingen kunnat hjälpa mej med det . Svårt att hitta rätta knappen på lilla hjärtat   .


Ha en bra dag alla 

Kramar från oss     

Presentation


Här skriver jag om mina hundar ,våran träning och tankar som kommer upp.
Jag skriver inte varje dag utan när andan faller på och det kan gå lång tid i mellan inläggen .

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards