Alla inlägg den 27 februari 2021

Av Annelie - 27 februari 2021 09:24

I torsdags eftermiddag var det dags att äntligen bli av med gips och stygn.
Emma var snäll och skjutsade mej.
Det var faktiskt lite läskigt när de tagit av gipset och så fick jag gå och tvätta hand och arm. Kändes så lätt och framförallt bräckligt, men attans skönt att få tvätta sej ordentligt. När hon tagit stygnen så glipa de lite så hon fick sätta dit några stripes.
Efter hon tagit bort stygnen så var det dags för att gå igenom övningar för att träna upp rörligheten igen.
Och jäklar stelt det har blivit, rörligheten i fingrarna är helt ok men med handleden finns det mycket att jobba med.
Sex gånger om dagen ska jag göra övningarna, ont gör det men det är bara att tänja på.

Jag får använda handen men inte belasta den på minst sex veckor, ska också ha en handledsortos på dygnet runt. Jag ska ta bort den vid träning och får ta bort så jag kan duscha ordentligt.

Och det känns ganska skönt att ha den, som en liten säkerhet och det är ju vad den är för det är ju absolut inte läkt ännu.

I fredags var jag på gymmet, tänker köra hela mars och snart så blir det nog blandat med gång och löpning.

Och nu väntar jag på min älskade lill Popp som kommer hem på eftermiddagen.
Ska bli så härligt att få hem henne igen....
Kramar från oss

Presentation


Här skriver jag om mina hundar ,våran träning och tankar som kommer upp.
Jag skriver inte varje dag utan när andan faller på och det kan gå lång tid i mellan inläggen .

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards