Direktlänk till inlägg 24 augusti 2021

Sommaren

Av Annelie - 24 augusti 2021 22:07

Redan slutet på augusti attans vad det går undan, och vad har vi pysslat med hela sommaren.
Poppans skendräktighet gick över till slut så jag har har en pigg och påhittig hund. När hon har varit själv så har hon sysselsats sej, hon har ätit koffeintabletter, kexchoklad, pappersnäsdukar och senast igår gick det i en burk lactostabletter. Men den lilla tjuven verkar ha en plåtmage för hon blir inte dålig i magen.
Och vi ska väl inte glömma all kattmat hon har sugit i sej , hon har varit en mästare på att smita till stallet och ätit upp stallkatternas mat .
Vi har bott fyra veckor på Visingsö och det är där hon har ätit kattmat, plockat ur Emilias väska ett antal gånger och ätit det mesta hon kommit åt. En riktig aussie med andra ord.
Fyra veckor på Visingsö har varit riktigt härligt, jag har haft jobb semester skulle man väl kunna säga. Jag har sommar jobbat på deras äldreboende och varit ute i hemtjänsten på ön .Det har varit både roligt och nyttigt . Jag känner att man utvecklar sej och inte står still. En utmaning som stärker ens självförtroende. Och så fick jag så mycket beröm och det kändes självklart bra, men jag har ändå svårt att ta till mej att det var mej de menade....
Jag har mött många nya människor både personal och gamla, blivit så väl bemött.
Emilias sambo och hans pappa hade köpt en friggebod som de målat och satt in el i . Emilia hade hjälpt till och inrett den.
Så Poppan och jag hade eget mysigt krypin.

När jag var ledig så gick vi promenader på stranden eller så tog vi bilen innåt mitten på ön och gick olika leder i skogen, väldigt fina promenad sträckor och natur.
Vi har åkt remmalag med Emilia, vanlig häst och vagn, plockat skogshallon och badat förståss.
Poppan har badat, jag fick henne att simma till mej när jag var ute i vattnet och en dag när vi gick på stranden så gick hon i av sej själv och simmade ut en liten sträcka innan hon vände så himla roligt.
Inget föl ännu men fyra små söta kattungar föddes min  första vecka.
Vi har tränat lite också, mest specialsök men lite annat också.

Vi har ätit vätternkräftor, godaste kräftor jag någonsin ätit , riktigt stora klor hade de flesta.

Köpte hem ett par kilo nykokta  och stoppade i frysen.

Ebba var fem dagar och då var det fullt upp när jag jobbade så var hon med Emilia och när jag var ledig så var det hon och jag som hittade på saker.

När hon blev hämtad umgicks vi en hel dag med pontus, Åsa och Dussen.

Det har varit kul att få lära känna Markus och hans föräldrar som också bor på gården.

Framförallt helt underbart att få tillbringa myckat tid och dela vardag med Emilia igen.


Och nu har jag varit hemma nästan två veckor och kommit in i den vanliga vardagen igen. 


Kramar från oss    





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 1 februari 2022 08:19

Jag läser nästan alltid de minnen som kommer upp på Facebook sidan .Definitivt med blandade känslor en del blir man glad för och en del inte.Minnena idag som kom upp var först och främst roliga. Olika skidresor och olika årtal tillbaka. Då längtar ma...

Av Annelie - 21 januari 2022 23:06

I morgon har jag varit med katt i en hel vecka . Jag är katt och hundvakt när Emilia och Markus är i sälen (de kommer hem i morgon) Och ja det är mysigt med en katt ,Yöns är en väldigt social ,trevlig och kelig katt men nu när jag provat så blir ja...

Av Annelie - 11 januari 2022 22:20

Förra veckan höll det på att riktigt illa för lilla fölet . Hon fick stopp i magen och fick åka akut till veterinären. Distrikts veterinären mötte upp i Gränna och gav kramplösande men ingav inte mycket hopp om att hon skulle klara sej . Vidare t...

Av Annelie - 2 januari 2022 12:34


Tolv slaget på nyårsafton tillbringade Poppan under sängen . Vi brukar alltid sitta i sängen titta ut på raketerna och äta godis,men i år ville inte Poppan inte vara med . Hon tackade nej till godiset och kröp under sängen och låg där ganska läng...

Av Annelie - 31 december 2021 22:22


Poppan och jag önskar er alla ett riktigt Gott nytt år

Presentation


Här skriver jag om mina hundar ,våran träning och tankar som kommer upp.
Jag skriver inte varje dag utan när andan faller på och det kan gå lång tid i mellan inläggen .

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards