Alla inlägg den 4 juni 2020

Av Annelie - 4 juni 2020 20:15

Idag var det dags igen för en heldag för instruktör(samma som de andra gångerna).

Och idag var hon en riktig    .


Första passet valde jag fritt följ. Det kan man aldrig träna för mycket ..

Känns som att hon tappat lite där när jag försökt avansera .

Men idag med lite hjälp hittade vi flytet, handen på rätta stället, mitt huvud med blicken åt rätt håll och en lite roligare matte   så ska det nog bli bra till slut.


Andra passet valde jag  en övning som handlar om att hålla fokus vid sidan, och jag har känt att jag inte har riktigt hittar rätt.

Men med rätt ögon och några goda råd så släppte det och jag fick förståelse för det jag gör.


Tredje passet  valde jag  apportering. Där vi har kommit långt i grunderna.

Jag jobbar verkligen på lugnet och stabiliteten och  går verkligen sakta framåt och förhoppningsvis blir det kanon i slutänden.


Fjärde och sista passet tog vi fria följet igen. 

Vi har alltid genomgång  efter varje omgång och vid dagens


sista genomgången fick vi mycket beröm och Poppan kallades min lilla Prinsessa som verkligen har växt till sej på alla sätt    .

Och det känns verkligen som hon har lagt i en högre växel.


Så väldigt nöjda med dagen så åkte vi till Söderköping för en promenad innan det var dags  att hämta lite varor från Reko - ringen.

Och väl hemma igen så var nog jag tröttare än Popp.


 


Kramar från oss   

Presentation


Här skriver jag om mina hundar ,våran träning och tankar som kommer upp.
Jag skriver inte varje dag utan när andan faller på och det kan gå lång tid i mellan inläggen .

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards