Direktlänk till inlägg 15 mars 2021

Regn

Av Annelie - 15 mars 2021 21:30

Inte särskilt härligt väder idag ,men som jag känner nu så är nog regn bättre än snö .

Startade veckan med ett besök på gymmet.

Det tar sej, blandar gång med lite spring i mellanåt...


   


Sen tog Popp och jag en runda i regnet som vi avslutade med uppletande.

Och efter dusch,matlagning såvar det dags att så frön.


     

Dags att så blommfrön också men jag måste klura på om jag kan få plats i källaren .

I gamla huset hade jag bra med plats i källaren, men här är det inte lika stort, och det går åt mycket plats när det är dags att omskola plantorna,Måste kunna hänga upp lysrören också så plantorna får bra ljus annars så ranglar de iväg.

Härligt med våren att få börja så och planera vad man ska  i trädgården,vill ut och räffsa och göra fint, men det får vackert vänta tills min handled godkänner sånt arbete..


Ikväll var det ÄNTLIGEN dags att åka på Poppan kurs, vi har missat fem gånger i rad, men nu så kunde vi äntligen åka dit.

Poppan var lika om inte gladare än jag . Gick super bra och vi fick hjälp med att lösa ett problem i apporteringen.

Hon håller apprten så fint utan att tugga och jag kan ta/dra i den utan att hon släpper . Det har vi jobbat hur mycket som helst på, hon springer och hämtar den om jag kastar den inga större problem förrutom att jag vill ha mer fart ut.

Problemet är om jag ställer upp som det ska vara i startklass så sitter hon där hon sitter när jag ger kommandot, det är som har du sagt sitt så är det sitt som gäller, kom inte här och ändra dej...Kan säga att jag inte tränat stadga med dennna hund för det behövs inte....


Men nu fick jag lite tips och det hjälpte och som vanligt ..Ibland pratar vi inte samma språk Popp och jag ,och då  är det svårt för henne att förstå vad jag vill att hon ska göra   , och istället för att prova sej fram så är hon stilla och då måste matte lära sej att vara lite övertydlig och GLAD  .


Är det östgötskan Sabine som ni skåningar inte förstår    .


Kramar från oss    

 
 
Ingen bild

Sabine

22 mars 2021 17:23

Ja helt klart språket som stör för skaonska Popp ;) kram på er <3

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 1 februari 2022 08:19

Jag läser nästan alltid de minnen som kommer upp på Facebook sidan .Definitivt med blandade känslor en del blir man glad för och en del inte.Minnena idag som kom upp var först och främst roliga. Olika skidresor och olika årtal tillbaka. Då längtar ma...

Av Annelie - 21 januari 2022 23:06

I morgon har jag varit med katt i en hel vecka . Jag är katt och hundvakt när Emilia och Markus är i sälen (de kommer hem i morgon) Och ja det är mysigt med en katt ,Yöns är en väldigt social ,trevlig och kelig katt men nu när jag provat så blir ja...

Av Annelie - 11 januari 2022 22:20

Förra veckan höll det på att riktigt illa för lilla fölet . Hon fick stopp i magen och fick åka akut till veterinären. Distrikts veterinären mötte upp i Gränna och gav kramplösande men ingav inte mycket hopp om att hon skulle klara sej . Vidare t...

Av Annelie - 2 januari 2022 12:34


Tolv slaget på nyårsafton tillbringade Poppan under sängen . Vi brukar alltid sitta i sängen titta ut på raketerna och äta godis,men i år ville inte Poppan inte vara med . Hon tackade nej till godiset och kröp under sängen och låg där ganska läng...

Av Annelie - 31 december 2021 22:22


Poppan och jag önskar er alla ett riktigt Gott nytt år

Presentation


Här skriver jag om mina hundar ,våran träning och tankar som kommer upp.
Jag skriver inte varje dag utan när andan faller på och det kan gå lång tid i mellan inläggen .

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5 6 7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards