Direktlänk till inlägg 5 november 2020

Tankar

Av Annelie - 5 november 2020 06:31

I olika grupper t ex i en arbetsgrupp finns nästan alltid någon som utmärker sej med dåligt bemötande, ledarskap, följare mm.
Nu har jag varit på min nya arbetsplats i en månad och smekmånaden är över.
Jag trivs bra med själva jobbet men tycker att det är lite onödigt rörigt omkring vissa saker .
Sen finns det alltid någon som tror bara för man är ny på arbetsplatsen så kan man ingenting.
Men det är tur i dessa lägen att man är lagom mogen och erfaren för att sätta dessa personer på plats utan att vara dum eller göra en grej av det..
Men sen finns det naturligtvis dom förstår att man har erfarenhet och kunskap och tar tillvara på den. Och ger beröm.
Igår kväll var jag ute och åt med mina gamla arbetskamrater (nästan alla var med) åh så skönt att prata och det verkar som vi tycker ganska lika om våra nya olika arbetsplatser. En del av oss har jobbat ihop i fjorton år och trivts med det.
Och vi saknar varandra, så mycket att vi pratade om att söka till den nya Covid avdelningen som ska finnas i beredskap om det behövs bara för att få jobba med varandra igen.
Men jag kommer inte att kunna söka dit och det sa jag för då får jag inte umgås med mina barnbarn.. Det har deras föräldrar varit väldigt tydliga med när det har kommit på tal innan.
Hur som helst så har vi bestämt att vi ska träffas för äta och ha roligt tillsammans en gång varannan månad och vi bokar datum när vi träffas så det inte rinner ut i sanden.
En härligt rolig kväll med riktigt god mat.
Vi var på en relativt ny öppnad grekisk restaurang i Söderköping och det var inte sista gången jag åt där.. Super god mat

Idag är det heldags träning för Åsa och det var så länge sen. Och det kommer att vara i en helt ny grupp med bara okända människor för mej och en helt annan plats , men det ska bli kul.

Kramar från oss

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 1 februari 2022 08:19

Jag läser nästan alltid de minnen som kommer upp på Facebook sidan .Definitivt med blandade känslor en del blir man glad för och en del inte.Minnena idag som kom upp var först och främst roliga. Olika skidresor och olika årtal tillbaka. Då längtar ma...

Av Annelie - 21 januari 2022 23:06

I morgon har jag varit med katt i en hel vecka . Jag är katt och hundvakt när Emilia och Markus är i sälen (de kommer hem i morgon) Och ja det är mysigt med en katt ,Yöns är en väldigt social ,trevlig och kelig katt men nu när jag provat så blir ja...

Av Annelie - 11 januari 2022 22:20

Förra veckan höll det på att riktigt illa för lilla fölet . Hon fick stopp i magen och fick åka akut till veterinären. Distrikts veterinären mötte upp i Gränna och gav kramplösande men ingav inte mycket hopp om att hon skulle klara sej . Vidare t...

Av Annelie - 2 januari 2022 12:34


Tolv slaget på nyårsafton tillbringade Poppan under sängen . Vi brukar alltid sitta i sängen titta ut på raketerna och äta godis,men i år ville inte Poppan inte vara med . Hon tackade nej till godiset och kröp under sängen och låg där ganska läng...

Av Annelie - 31 december 2021 22:22


Poppan och jag önskar er alla ett riktigt Gott nytt år

Presentation


Här skriver jag om mina hundar ,våran träning och tankar som kommer upp.
Jag skriver inte varje dag utan när andan faller på och det kan gå lång tid i mellan inläggen .

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards