Direktlänk till inlägg 20 mars 2020

träning

Av Annelie - 20 mars 2020 08:12

Igår var det heldagsträning får Åsa, och vilken dag..

Hon är verkligen engagerad i sina kursare och gör det där lilla extra för alla    .

Åsa är verkligen en IGP människa med allt som hör till, men ser ändå de här hundarna som inte är så burdusa, hårda och tuffa som schäfer och malle. Hon ser verkligen potentialen min lilla Poppa (Sabine  jag vet att hon inte är så liten egentligen   och jag behandlar henne inte som det heller) och naturligtvis ser hon hennes brister och vet vart vi ska lägga jobb på också förrutom momenten..


Lilla Poppan var super duktig på alla fem passen. 

Vi gick igenom friaföljet, leken, kontakten, apportering och lite annat smått och gott.

Och vi fick mycket att träna och tänka på till nästa gång .

Jag upptäckte förra veckan av en slump att lill Popp löper     och att det typ är över nu    , men har märkt de sista dagarna att hon är ovanligt lugn inne och på promenaderna. Vid träning och lek så märker jag ingen skillnad, men hon har inte typ inte blött något.


Så trotts det det så höll hon ihop bra hela dagen, och både hon och jag somnade gott framför tv:n igår kväll.


En liten film på vårat friafölj, där matte måste lära sej att inte ta schäfer steg utan kortare steg så vi får in flytet . Vilket jag tycker är super svårt, jag tar ju långa steg när jag promenerar eller springer också....



Man ser skillnaden på Poppan i början då hon skuttar lite och i slutet när jag tar kortare steg så går hon fint    ,sen känner jag mej fjantig , känns som jag  trippar fram , men jag kommer nog in i det och  så småningom känns det nog naturligt ...   


Idag ska min onda kropp få ljupvåg och ultraljudsbehandling, så då hoppas jag att kroppen mår lite bättre om några dagar.


Kramar från oss    

 
 
Ingen bild

Sabine

21 mars 2020 17:38

Men gulle dig! Det bästa som finns är valpköpare som ser sin hunds fördelar (och ser dem väldigt mycket och lyfter fram dem!) men som inte blundar för bristerna och låter dem gå förbi-som du gör! När man kan se både och och lyfta och förebygga, mota Olle i grind så kommer den största potentialen ut! 💪🏽😀 Jag tycker ni är helgrymma i och Åsa drillar er bra, lite stolt blir jag ♥️ och skönt att höra att hon verkar lik mamma vid löp, ingen större skillnad mer än hon sover mer-Ammo kan uppvisa mer ”will to please” innan löp och har man tur infaller en tävling då! 😂 Kör på!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 1 februari 2022 08:19

Jag läser nästan alltid de minnen som kommer upp på Facebook sidan .Definitivt med blandade känslor en del blir man glad för och en del inte.Minnena idag som kom upp var först och främst roliga. Olika skidresor och olika årtal tillbaka. Då längtar ma...

Av Annelie - 21 januari 2022 23:06

I morgon har jag varit med katt i en hel vecka . Jag är katt och hundvakt när Emilia och Markus är i sälen (de kommer hem i morgon) Och ja det är mysigt med en katt ,Yöns är en väldigt social ,trevlig och kelig katt men nu när jag provat så blir ja...

Av Annelie - 11 januari 2022 22:20

Förra veckan höll det på att riktigt illa för lilla fölet . Hon fick stopp i magen och fick åka akut till veterinären. Distrikts veterinären mötte upp i Gränna och gav kramplösande men ingav inte mycket hopp om att hon skulle klara sej . Vidare t...

Av Annelie - 2 januari 2022 12:34


Tolv slaget på nyårsafton tillbringade Poppan under sängen . Vi brukar alltid sitta i sängen titta ut på raketerna och äta godis,men i år ville inte Poppan inte vara med . Hon tackade nej till godiset och kröp under sängen och låg där ganska läng...

Av Annelie - 31 december 2021 22:22


Poppan och jag önskar er alla ett riktigt Gott nytt år

Presentation


Här skriver jag om mina hundar ,våran träning och tankar som kommer upp.
Jag skriver inte varje dag utan när andan faller på och det kan gå lång tid i mellan inläggen .

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards