Alla inlägg den 5 mars 2020

Av Annelie - 5 mars 2020 22:00

Började dagen medatt lägga ett spår och medans det låg till sej så gick Poppan och jag en runda i samhället.

Det är lätt att glömma bort att det behövs lite civilisation ibland när man bor så nära skogen    .

Poppan fick ett spår med en vinkel och 4 st dosor, liggtiden var ca 1 1/2 timme och hon gjorde det bra .


   


Men jag är väldigt kluven till att fortsätta att försöka lära in liggmarkering   visst är det snyggt när hunden spårar lugnt och sansat och lägger sej rakt och   sansat vid apporterna, men jag saknar spårglädjen...Glädjen när hunden hittar en pinne och greppar den och springer till mej för att visa vad den hittade och man busar och tjoar...

Måste bestämma mej snart.....



När jag städat färdigt och fixat lite mat medans Poppan tuggade på ben så var det dags att åka till klubben för lydnadsträning och där har vi verkligen glädjen i våran träning. Hon är såå härlig att träna med.

Tränade lite uppbindning också och början till budföring, och det var  ju hur roligt som helst tyckte Lill Popp när man får springa som en galning och sen till råga på allt så får man massor godis när man är framme hos människan som man springer till    .


En härlig träningskväll med goa träningskompisar.


Kramar från oss    


Presentation


Här skriver jag om mina hundar ,våran träning och tankar som kommer upp.
Jag skriver inte varje dag utan när andan faller på och det kan gå lång tid i mellan inläggen .

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards