Alla inlägg den 23 november 2019

Av Annelie - 23 november 2019 22:27

Nu har jag bott en vecka i mitt alldeles egna hus.
Efter ett noga övervägande och en väldigt lång process, så valde jag att avsluta ett 37 - årigt föhållande och ett 30 årigt äktenskap.
Det var inget lätt beslut men känns ändå så rätt. De sista 6 månaderna känns som jag gått på reserven, allt planerande , packande och styra upp allt . Leva i ovisshet om var man skulle bo , och när man väl får det hus man vill ha och äntligen är det dags så är man så uppe i varv med allt som hör till en flytt att man bara kör på tills det tar stopp.
Mitt i veckan rann det över det blev bara för mycket det gick inte att trycka under mer nu bubblade allt över. Och det fick göra det.
Som tur är ringde min ena sonhustru just den kvällen, min räddning känns det som .
Så nu har jag fått och får hjälp med det som känns övermäktigt och nu känns det som det kommer att gå bra.
Det känns som att jag behöver få lugn och ro , hitta mej själv igen, hitta tillbaka till den glada , positiva och framförallt den energiska person jag egentligen är.
Men bara jag får ordning så ska jag tillåta mej att ta det lugn.

Jag fick ju för mej att jag var tvungen att renovera vardagsrummet, eftersom jag endast har en tv och ska köpa alla vardagsrums möbler nya så vill jag ha ett fräscht vardagsrum. Mmm lite dumt kan tyckas men nu är det på gång iallafall .

Pontus och Åsa kom och rev tapeter medans jag lekte med barnen och lagade mat, och idag har vi varit i stan och köpt/valt tak , golv , lister, reglar skruvar , spik och allt som hör till. En del får vi beställa via nätet för det fanns inte i lager.
I morgon ska jag spackla den sista gången , sen ska det det slipas lite innan det är klart för tapetsering.

Jag tycker att jag rensade mycket när jag packade, efter att ha bott i ett stort hus i arton år så samlar man på sej hur mycket som helst och jag är verkligen en hamster, men jag får rensa en del till. Från sju rum och kök till tre rum och kök, men det ska gå.
Ett löfte till mej själv när jag försökte få in ytterkläderna i nya klädskåpet i hallen, att ska jag köpa skor/känger eller en endaste jacka till så måste jag slänga en av de jag har,
Så går jag ut i garaget och kollar kartonger och hittar en halv säck skor till .......Suck

Något som också oroar mej nu är Jiddra som har mått extra dåligt, jag har nog slarvat lite med godis och hon har tjyvat ben som blivit över från poppan, men nu är det stenhårt och en kur kortison. Lilla gumman lider med henne så och undrar över hur det ska gå med henne.
Det är inte bara klådan och att hon tappar pälsen hon mår ju så illa och kräks i perioder. Måste väga henne så hon inte tappat mera vikt.
Men nu har hon ett högallergifoderfrån veterinären så då får vi hoppas att det hjälper både mage och hud.

Kramar från oss





Presentation


Här skriver jag om mina hundar ,våran träning och tankar som kommer upp.
Jag skriver inte varje dag utan när andan faller på och det kan gå lång tid i mellan inläggen .

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards