Alla inlägg den 29 oktober 2019

Av Annelie - 29 oktober 2019 06:50

Det har hänt en hel del sen sist och jag ska försöka sammanfatta en del av det utan att vara för långrandig.
Poppan har avslutat sin Nosework kurs.
Det har gått bra , tyvärr har vi inte hunnit tränat så mycket som man behöver för att se riktiga framsteg, så med dom förutsättningarna så tycker jag att hon är superduktig och det är verkligen något som jag kommer att fortsätta med när jag kommit i fas igen.
Kommer också då att börja med Jiddra också men är mer nyfiken på kongsök med henne .

Tasse har flyttat till Visingsö och Emilia, och det verkar som han funnit sej till rätta. Jag har fått filmer när han springer med när Emilia rider, han kan vara lös med i stallet utan att jaga stallkatterna, så det låter bra.
Själv känner jag att det vart lugnare i flocken här hemma och jag har det lite lugnare med promenaderna och i träningen och det känns bra. Min tanke är ju att bara ha två hundar åt gången vilket passar mej perfekt.
Fast jag måste medge att jag är så himla sugen på en till när jag följer en speciell kull på facebook, jag har träffat hanen (pappan till kullen ) och tycker så mycket om honom både till utseende och hans sätt . Och jag har alltid sagt att får han någon kull så vill jag ha en valp efter honom. Men det är definitivt inte läge för det nu. Jag får följa hans avkommor på håll och vem vet det kanske blir en senare efter någon av dom.

Jiddra har mått bra i hela två veckor sen började pälsen rasa och klådan ökat lite , men inte så mycket så det behövs kortisontabletter, men jag är orolig för henne . Hur ska det bli ??

I torsdags var det dags för en heldag med Åsa igen, tanken va att jag skulle ta Jiddra på förmiddags passen och Spexan på eftermiddagen, men så vart det inte.
Jiddra fick hela dagen, det finns så mycket att jobba med där , hennes attityd och att allt ska vara på hennes vilkor.
Denna hund ger mej många gråa hår och helt ärligt så fälls det många och ofta tårar över henne. Hur länge orkar jag ?? jag älskar verkligen denna hund men hon är alldeles för mycket för mej. Vi har konflikter varje dag , och jag är ingen person som vill gå och vara sträng hela tiden som man måste vara med henne. och då menar jag inte att ska vara elak utan självklart mys och kärlek också.

Åsa var snäll och lekte med Spexa en stund när jag tog in henne i hallen så att hon fick vara med utan att delta, Spexa var så duktig i hallen och hälsade på de andra som var där. Lite dåligt samvete fick jag över att hon inte fick så mycket tid, men det blir kompensation nästa heldag i december för då har jag bokat två platser så då blir det ordentlig träning för båda.
Eftersom jag inte kan vara med i november så kunde jag ta två platser i December det ska bli kul.
Kommer troligtvis med på en lydnadskurs med spexa också nu innan jul, det blir bra . Det behöver både hon och jag . Hon störningen och jag en spark i baken.

Jag står inför ett ny kapitel i mitt liv , med stor förändring kommer att ske innom kort . Både skrämmande och befriande och jag tror att det kommer bli kanon.
Men mer om det kommer senare.

Nu är det dags att kliva ur sängen och starta dagen.

Kramar från oss .

Presentation


Här skriver jag om mina hundar ,våran träning och tankar som kommer upp.
Jag skriver inte varje dag utan när andan faller på och det kan gå lång tid i mellan inläggen .

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards