Alla inlägg den 28 februari 2019

Av Annelie - 28 februari 2019 22:22

Idag har jag varit till stan och köpt present till Ebba som fyller år på söndag den 3 mars.
Det tog tid innan jag hittade rätt men till slut så. Hoppas att den ska passa henne.
Emilia var hemma och hade koll på Spexa. Det kommer att bli en omställning i sommar när Emilia ska jobba borta hela sommaren.

Kl 16 hade vi träning på brukshundsklubben i Söderköping, Jiddra och Poppan får springa lösa på tomten medan jag packar bilen, men mär vi skulle åka så ville inte lilla Poppan fångas in. Hon tycker verkligen inte om när man ska ta henne ute. Det bästa är att får gå in själv för hon har lärts sej att man får godis innanför dörren, men nu skulle hon ju in i bilen och lär sej inte luras till slut när det inte gick med korv så så hämtade jag en leksak och kampande ett tag med henne sen så kunde jag ta henne och jäklar vad ilsken hon vart. Nästa gång blir det koppel på.
Första gången lilla Poppan är med på en stor träning med många hundar.
Hon är lite försiktig och vill gärna titta och ta in alla intryck men sen jäklar vart det fart på henne.
Så vi har lekt medans andra hundar tränade och så gjorde vi lite omvänt lockande och en annan lätt kontaktövning. Allt förstås på riktig nybörjar nivå och väldigt lätta övningar hon är bara tio veckor.
Hon var så duktig.
Jiddras träning gick bra, hennes fria följ gick kanon idag med.
Började lite lätt med att lära in att gå sakta framför mej en del till framåt sändandet. Men det var svårt kanske mest för jag aldrig har lärt in det på någon hund förut och inte har någon riktig strategi på hur jag ska lära in det.
Måste klura på det till nästa träning.

Kramar från oss ??

Presentation


Här skriver jag om mina hundar ,våran träning och tankar som kommer upp.
Jag skriver inte varje dag utan när andan faller på och det kan gå lång tid i mellan inläggen .

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards