Alla inlägg den 6 december 2018

Av Annelie - 6 december 2018 22:10

Idag har vi varit inne i Norrköping och spårat med en kompis . Det vart spår på kort gräs typ fotbollsplan . Det var länge sedan Jiddra spårade på gräs och stackars Tassen får ju aldrig spåra regelbundet så han kommer aldrig riktigt in i det. Jag gjorde ett lite klurigt spår till Jiddra med spetsvinkel, runt träd och så gick jag över mitt eget spår en gång. Lite korv rutor och endast dosor som apporter i spåret. Tassen fick ett kortare spår med tre vinklar och godis med jämna mellanrum och en dosa i slutet . Medans spåren ligger till sej och vi står och babblar så ser hur alla stadens fåglar kommer och rensar våra spår från korv ?, och så kommer det en dam med sin lilla hund och går rätt över alla spår , hunden går och äter lite här och där men ingen reaktion från damen .
Jiddra klarade sitt spår kanonbra , hon är en riktigt ? på att spåra och redde ut klurigheter kanonbra .
Tasses spår gick inte bra , han fick ett nytt rakt spår med korv i och inga tjyvaktiga fåglar fick chansen att ära någon korv.....och det gick sisådär . Men jag kan inte begära mer av honom så länge jag inte tränar honom regelbundet.

Sen vart det fika och en del prat . Alltid lika trevligt.

Hämtade Jennifer och Matilda på dagis ocg frita eftersom David och Emma behövde det lite egentid. Hem och laga mat , fixa till barnen för natten och tanken var väl läggdags efter det , men det tyckte inte de ....
Så nu är jag lagom trött efter en härlig dag .

Kramar från mej ?

Presentation


Här skriver jag om mina hundar ,våran träning och tankar som kommer upp.
Jag skriver inte varje dag utan när andan faller på och det kan gå lång tid i mellan inläggen .

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards