Direktlänk till inlägg 1 augusti 2018

IGEN !!

Av Annelie - 1 augusti 2018 20:45

Jaha då var det dags för lite sammanfattning IGEN. Det är ofta jag tänker att jag vill skriva men tar mej inte riktigt tid med det tyvärr. Men nu så.

Den 17 februari klarade Jiddra och jag inträdesprovet till patrullhund och som vanligt när jag vill göra något så blir det utan att jag känner någon. Vet inte varför jag gör så för ofta står jag där helt själv och känner mej bortkommen , jag är inte en sån person som börjar att prata med andra hur som helst och jag är nog inte inbjudande för andra att ta kontakt med mej. Vet inte vad det beror på  men så är det bara..


Söndagen den 1/4 packade jag bilen knök full och gav mej av till Prästtomta ( utanför Linköping) för första internatveckan, nervös som attan för att tillbringa en vecka med folk som man inte känner, man vet inte hur instruktörerna är och framförallt dela rum med främmande hundar och människor.

Jag som tycker oftast att det är jobbigt att sova ihop med folk man känner   .

Jag och Jiddra hade tur och fick ett tvåbäddsrum som vi delade med en härlig person som hade en lika härlig hund  Annika och Brisca . Annika som när jag lärde känna mer efter några träningsdagar hos henne ( som jag kommer att berätta om senare någon gång förhoppningsvis) är en genuint snäll person som vill hjälpa andra utan baktankar och som är ärligt glad när det går bra för andra. En person som jag är glad för att lära känna.


Det får bli en kort berättelse om denna vecka.

Jiddra var som väntat helt gasad vid samling på morgonen, någon som försökt göra armhävningar med en gasad schäfer i kopplet     jag behöver väl inte skriva mer om det mer än att mössan åkte av plus lite hår....

Jiddra gick igång måååååånnnngggaaa gånger den veckan och jag pendlade mellan hopp och förtvivlan, men skam den som ger sej det gick till slut framåt, hon är så himla duktig bara hon kan samla sej    . 

Våran grupp består av 12 förare med olika hundraser varav 4 schäfer och två mallar.

Man lär sej så mycket av att titta och hjälpa varandra.

Och man lär sej att samarbeta i en grupp när man måste aktivt delta i allt t ex matlagning ,städning , planering med mycket mera. Jag kände nog att jag tog för mej mer än vad jag brukar göra och deltog i diskussioner och sa vad jag tyckte. Oftast låter jag de informella ledarna ta ratten men oftast också missnöjd med det.

Det var ingen semester vecka.

Samling kl halv åtta för lite morgon gymnastik med hund, hantering av hundar mm. Innan samlingen ska vi ha rastat våra hundar ätit frukost, eventuellt lagat frukosten också beroende vems tur det var, plockat undan och diskat.

Sen genomgång av dagen innan för och nackdelar gruppvis, efter det så in i bilarna och åka till skogen och träna fram till kl 12 då åkte vi och  åt lunch en bit därifrån sen lediga fram till kl 14 då var det dags för träning igen tills kl 19 då var det dags att fixa maten för den gruppen som var tilldelad det, någon kväll körde vi fram till kl 21.

Man är ganska mör i kroppen  och huvudet efter en vecka.

Skönt att komma hem igen och jag var så taggad på att träna och så nöjd med den här veckan nästan lite euforisk , allt gick bara framåt nästan hela vägen fram tills nästa internat vecka,  fortsättning följer    .


Kramar från oss     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 1 februari 2022 08:19

Jag läser nästan alltid de minnen som kommer upp på Facebook sidan .Definitivt med blandade känslor en del blir man glad för och en del inte.Minnena idag som kom upp var först och främst roliga. Olika skidresor och olika årtal tillbaka. Då längtar ma...

Av Annelie - 21 januari 2022 23:06

I morgon har jag varit med katt i en hel vecka . Jag är katt och hundvakt när Emilia och Markus är i sälen (de kommer hem i morgon) Och ja det är mysigt med en katt ,Yöns är en väldigt social ,trevlig och kelig katt men nu när jag provat så blir ja...

Av Annelie - 11 januari 2022 22:20

Förra veckan höll det på att riktigt illa för lilla fölet . Hon fick stopp i magen och fick åka akut till veterinären. Distrikts veterinären mötte upp i Gränna och gav kramplösande men ingav inte mycket hopp om att hon skulle klara sej . Vidare t...

Av Annelie - 2 januari 2022 12:34


Tolv slaget på nyårsafton tillbringade Poppan under sängen . Vi brukar alltid sitta i sängen titta ut på raketerna och äta godis,men i år ville inte Poppan inte vara med . Hon tackade nej till godiset och kröp under sängen och låg där ganska läng...

Av Annelie - 31 december 2021 22:22


Poppan och jag önskar er alla ett riktigt Gott nytt år

Presentation


Här skriver jag om mina hundar ,våran träning och tankar som kommer upp.
Jag skriver inte varje dag utan när andan faller på och det kan gå lång tid i mellan inläggen .

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards