Alla inlägg den 7 november 2017

Av Annelie - 7 november 2017 21:00

Bäst att passa på att träna innan det blir mörkt.

Slutade halv två idag och har energi kvar  .


Många tycker att det är en jobbig tid nu ställa om klockan och att det blir kallt men dom flesta klagar på mörkret.

Jag är nog lite tvärt om , kanske inbillning men jag blir piggare igen när vi ställer tillbaka klockan känns som den där timmen fattas mej hela våren och sommaren .


Jag åkte till stallet först och mockade, fyllde på vatten, hö och lite annat mat som Saffran ska ha. Erbjöd mej eftersom Emilia har skolan och sen praktiken idag och kommer inte hem förrän vid 19 tiden, så när jag har tid så hjälper jag henne lite.

Efter stallet så åkte jag till "min" privata träningsplan som är omringad av skog .

Tänkte att det var dags att prova spårupptag i skogen på patrullstig.

Jag gjorde två övergångar med godis dosor i slutet och hon fixade det gallant. markerade fint , tog inget bakspår och la sej utan tvekan vid dosorna.


Till nästa gång ska jag tänka på att lägga något längre spår , låta henne vänta och hålla markering lite längre innan hon får gå på spåret.


Vi körde lite lydnad också när spåren la till sej och det gick jätte bra. Hon har  verkligen blivit riktigt duktig och jag får nog berömma mej själv också som : lagt ner prestations ångesten och accepterar att vi är där vi är.

                                                           Bryr mej inte om vad andra ska tycka .

                                                           Går på MIN känsla om jag tycker att det känns bra så blir det bra.

                                                           Och inte minst att ha roligt ihop med mitt monster att vara rättvis emot                                                                     henne för om hon känner att jag är frustrerad och missnöjd så fungerar det                                                                inte. 

Så nu har vi roligt på våra träningar och det går verkligen framåt för nu är vi ett team mitt monster och jag     .


Kramar från oss    

Presentation


Här skriver jag om mina hundar ,våran träning och tankar som kommer upp.
Jag skriver inte varje dag utan när andan faller på och det kan gå lång tid i mellan inläggen .

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards