Alla inlägg den 1 oktober 2017

Av Annelie - 1 oktober 2017 12:45

Igår genomförde JIddra och jag ett MT i Örebro, och jag tyckte vi klarade av det bra både hon och jag med tanke på att jag vart dålig i fredagskväll och natt troligtvis i magsjuka   , kan vara att jag fått i mej gluten men jag tror inte det.

Så jag fick be husse om att vara chaufför för jag kände att jag orkade inte köra hela vägen.


vi åkte kl 5 på morgonen och jag klarade mej hela vägen utan toabesök , men illamåendet är såå himla jobbigt , som tur är hade jag inte kräkts någon gång för då hade jag inte klarat att åka det vet jag.....


Örebro är en trevlig klubb man känner sej välkommen där. Tyvärr hade dom gjort en miss med att boka en domare, så vi fick vänta en timme innan det dök upp en reserv domare. Det var en väldans tur att han kunde komma, undrar hur det hade lösts sej annars. Det var fem stycken som hade kommit ända från Norge för att göra det , hade varit liiite  pinsamt om dom fått åka hem utan ett genomfört MT.

Ja och hur gick det för min lilla lugna schäfer då   .... Hon bara älskar att göra sånna här grejer och går igång ordentligt.


Jag kan bara sammanfatta att hon är en hund  som :


 -  kampar som det var den sista gången hon fick göra det, rejält bett och inga omtag. Som figurant behöver man stå stadigt på jorden annars så åker man med.


- Hon älskar definivt människor  MEN

- Jag behöver verkligen inte vara rädd om någon skulle hota oss eller attakera oss     .


- Väldigt nyfiken.


-Envis och intensiv  ( som om jag inte visste det)


-Lekfull , men kan plocka fram en allvarlig sida när det behövs.


Hon fick ihop 475 poäng.


Poängen kanske inte igentligen gör  rättvisa åt hunden , men den här dagsformen bedömde domarna  att hon hade utifrån hur hon agerade i olika situationer och det är lika för alla som genomför ett test av olika slag.

Det är en bedömning sak och alla tolkar olika.


Jag som var med och fick mycket muntligt till mej utöver siffrorna på papperet och jag är så nöjd med mitt lilla monster.


Ena domaren sa att han hade velat att det fanns högre poäng på vissa moment för hon gjorde så mycket bättre än en 5:a, sen tyvärr när hon blir så gasad så har hon svårt att samla ihop sej igen och då blir det lite mindre poäng i vissa rutor  .

Jag fick också till mej att jag har en fantastisk hund att jobba med och att jag verkade var medveten om vad jag för sorts hund och att det var det viktigaste.

Husse filmade så det kanske kommer lite filmer vartefter.

När vi väl kom hem igenså vart det soffläge för mej fick i mej en banan och några klunkar vatten.

Idag efter en godnatts sömn så är jag lite piggare men det blir vila idag med. Har kunnat äta en knäcke, lite vattenmelon och en mugg the så det går åt rätt håll.


Får se om jag kan muta någon att ta en runda med mitt monster, tyvärr ingen i min närhet som är så pigga på det förstår inte varför    ...


Kramar från oss    



Presentation


Här skriver jag om mina hundar ,våran träning och tankar som kommer upp.
Jag skriver inte varje dag utan när andan faller på och det kan gå lång tid i mellan inläggen .

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards