Alla inlägg under november 2016

Av Annelie - 5 november 2016 17:17

Onsdags åkte vi och spårar efter jobbet.
Tyzon var hemma med Emilia så det vart bara ett spår till Jiddra.
Hon har fått ner farten en del, tar in spåret mer , det går verkligen framåt trots inte så intensiv spårträning.
Men helt plötsligt vill hon inte lägga sej på apporterna. Hon som alltid llägger sej klockrent , snabbt och rakt ??
Får träna det på sidan om ...jag gör ingen grej av det ännu .
Jag tycker att man ska ta det lite lugnt när det blir fel en gång , men händer det två gånger i rad så får man backa i träningen ...Får se till att spåra snart igen .

Torsdags vart det långpromenad med lite uppletande.

Fredags åkte jag till klubben och tränade lite lydnad. Mitt stora lilla monster har verkligen gått framåt
Med tanke på vad vi missat under hela förra året , så har det verkligen gått framåt .
Men självklart har vi mycket kvar moment mässigt innan vi kan tävla, men det är inte det viktigaste för mej utan jag ser alla andra framsteg som hon / vi gör tillsammans.
Och jag är så nöjd med henne , älskar verkligen detta monster fast det är mycket att jobba med .
Vissa hundar är bara speciella , man tycker om alla sina hundar man har haft eller har men vissa sätter sej speciellt i hjärtat.
Min älskade Jack var en sån hund och Jiddra är det definitivt .
Det vart också mys med söta lilla Ebba på eftermiddagen och på kvällen kom goaste skruttungen.

Idag vart det en långpromenad med kompisen Diesel. Sen jobb för mej .

Kramar från oss ?

Presentation


Här skriver jag om mina hundar ,våran träning och tankar som kommer upp.
Jag skriver inte varje dag utan när andan faller på och det kan gå lång tid i mellan inläggen .

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards