Alla inlägg den 9 december 2015

Av Annelie - 9 december 2015 06:30


I måndags klarade vi av första turen på sparkcykeln.  

Jiddra tyckte nog att det var lite konstigt att få dra . Hon bak i snöret brukar ju alltid tjata om att man inte får dra.
Bitvis gick det kanonbra, sen när vi kom till en sträcka som vi brukar gå så kom lilla monstret på att det är ju här vi brukar leta kottar och det måste vi göra nu med.
Hon är bara för go.  


Det svåra är nog att få henne springa på högersida, hon är ju van att gå på vänster så där vill hon vara.

Menjag tror inte att det tar så lång tid för henne att fatta vad hon ska göra .

Det var inte bara Jiddra som var trött efteråt, hade glömt hur ansträngande det är precis genomsvett nästan som när man varit på gymmet- Nu kanske inte behöver ha dåligt samvete att jag inte hinner det längre om  Jiddra och jag kör några gånger i veckan    .


När jag fick ideén om att börja köra Jiddra så kollade jag på tvåhjuliga sparkcyklar och dom såg ju rent livsfarliga ut, dom trehjuliga är så himla dyra. Så jag kollade med Eva ( som har koll på allt innom hundkörning) tänkte om hon visste vart man kunde hitta begagnat. Och helt otroligt så hade hon den här ståendes och ville bli avmed den. Ibland ska man ha lite flyt ( det har inte hänt många gånger det här året). Eva hjälpte mej med att prova ut storlek på selen och förklarade lite.

Jack fick dra mej på skidor och spark men det är ju några år sedan.


Efter duschen vart det lite saffransbak, tycker det är svårt att få ett bra resultat när man bakar glutenfritt. men får man öva tillräkligt så kanske jag får till det så småningom.

Några timmars jobb på ringgården vart det också, slutade kl 21 hem och rasta Jiddra sen nattinatti .


   

Dåliga bilder , inte lätt att styra och sköta mobilkameran samtidigt   


Kramar från oss    

Presentation


Här skriver jag om mina hundar ,våran träning och tankar som kommer upp.
Jag skriver inte varje dag utan när andan faller på och det kan gå lång tid i mellan inläggen .

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards