Direktlänk till inlägg 30 augusti 2013

Energi

Av Annelie - 30 augusti 2013 10:28

jag känner att energin är på väg tillbaka   , efter en tråkig höst vart det en ännu jobbigare vår och sommar.

men nu så är vi nästan tillbaka...Härligt när man känner att man vill göra något på morgonen när man vaknar eller när man kommer hem från jobbet .

För några helger sen var jag på spårkurs och vart riktigt inspirerad. Så nu har vi spårat 2ggr i veckan . Det gäller att ligga i för det blir fler tillfällen att gå på kurs och då måste det vara dax att få hjälp med att komma framåt.


Det var tanken att dagens spår skulle få ligga ganska länge, jag tänkte ta en promenad med hundarna under tiden, men när jag höll på att lägga ut spåren så började skatorna och kajorna tjattra mer och mer så jag tordes inte lämna spåren för då hade det inte funnits ngn näring kvar   .. Så det vart en kort ligg tid idag, men det ska ju va olika varje gång ..


Quiwi fick först ett långt rakt med dosor för att träna liggmarkeringar, hon har ju kommit på att det finns gott godis i dosorna så hon slår gärna till dom med tassen innan jag får henne att lägga sej, men hon lägger sej rakt för det mesta.


Sen fick hon ett långt med 5 vinklar, och det gick riktigt bra men hon brukar ta vinklarna snyggare.. 


Asterix fick bara ett långt spår med en dosa i slutet. Han har lite mer problem, men tuffar på ganska bra i mellanåt.

Vid ett tillfälle la han sej och började krypa till nästa godbit    . Ett sätt att lära in kryp kanske.


Vi har också börjat på agilitykurs . fart och fläkt är bra som ombyte till spåret och lydnaden. Lydnaden ja.....den måste jag också ta tag i, ska ju snart på lydnadshelg igen och det är inte kul att komma tillbaka utan att ha gjort några framsteg, men det är väl så det får vara ibland....


I helgen blir att jobba .


Kramar från oss  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 1 februari 2022 08:19

Jag läser nästan alltid de minnen som kommer upp på Facebook sidan .Definitivt med blandade känslor en del blir man glad för och en del inte.Minnena idag som kom upp var först och främst roliga. Olika skidresor och olika årtal tillbaka. Då längtar ma...

Av Annelie - 21 januari 2022 23:06

I morgon har jag varit med katt i en hel vecka . Jag är katt och hundvakt när Emilia och Markus är i sälen (de kommer hem i morgon) Och ja det är mysigt med en katt ,Yöns är en väldigt social ,trevlig och kelig katt men nu när jag provat så blir ja...

Av Annelie - 11 januari 2022 22:20

Förra veckan höll det på att riktigt illa för lilla fölet . Hon fick stopp i magen och fick åka akut till veterinären. Distrikts veterinären mötte upp i Gränna och gav kramplösande men ingav inte mycket hopp om att hon skulle klara sej . Vidare t...

Av Annelie - 2 januari 2022 12:34


Tolv slaget på nyårsafton tillbringade Poppan under sängen . Vi brukar alltid sitta i sängen titta ut på raketerna och äta godis,men i år ville inte Poppan inte vara med . Hon tackade nej till godiset och kröp under sängen och låg där ganska läng...

Av Annelie - 31 december 2021 22:22


Poppan och jag önskar er alla ett riktigt Gott nytt år

Presentation


Här skriver jag om mina hundar ,våran träning och tankar som kommer upp.
Jag skriver inte varje dag utan när andan faller på och det kan gå lång tid i mellan inläggen .

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards