Alla inlägg den 15 september 2012

KM

Av Annelie - 15 september 2012 20:51

Lördag och ingen sovmorgon idag heller för det är km på klubben.

Vi började med spår halv åtta. Alla fick 500m och fem apporter + slut.

Förrutom  lite strul på ett ställe så där tappade vi några sekunder så gick Jack kanon bra.

Han fick med alla apporterna på hyffsad tid   ..

Det gick inte lika bra för Quiwi, men hon är definitivt inte färdig för att släppas ut i skogen och spåra så långa spår.

Hon fick med sej tre apporter och tiden var låååång....

Slut resultatet för Jack vart en pallplats   vi kom tvåa, Quiwi kom näst sist   men hon hade kul i skogen . Vi kom ner i ett riktigt blött område och det tyckte hon var jättekul, hon fick spelet och bara sprang fram och tillbaka   .


När vi var klara i skogen så åkte vi till klubben där vi skulle köra resten.

Jack tävlade lydnad och rallylydnad med Lina med lite blandat resultat   bitvis gick han riktigt fint och Lina kämpade super bra på rallylydnaden vid ett tillfälle (om jag hade tävlat han) så hade jag nog tagit tag i honom och diskat mej   ...Så Lina   - Kanon bra kämpat   .

Emilia tävlade med Älva som Inger är så snäll och lånar ut nu när Asterix är skadad.

Det gick kanon bra. Det var ju tävlingdebut för Emilia och första gången i agility och rallylydnad för Älva, dom kom på fjärdeplats i båda grenarna ( dom har inte tränat så många gånger tillsammans) Emilia var väldigt nöjd.

Efter prisutdelning så vart det grillning och fika.

Och nu är både hundarna och jag precis slut.

Lite bilder på Emilia och Älva...

             

Kramar från oss    



Presentation


Här skriver jag om mina hundar ,våran träning och tankar som kommer upp.
Jag skriver inte varje dag utan när andan faller på och det kan gå lång tid i mellan inläggen .

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards