Alla inlägg den 10 september 2012

Av Annelie - 10 september 2012 06:45

Som vanligt är det massor som hänt sen sist jag skrev, får försöka sammanfatta en det av det   ..

Med Asterix går det sakta framåt. Han får längre koppelpromenader, böj o sträck övningar, massage och sitt-ligg-stå övningar. Han får inte vara tillsammans med dom andra hundarna ännu.

Vi ska till rehab i morgon vetten kommer också då får vi se vad dom säger om honom. Skulle vara skönt att slippa komposthagen innomhus    ..Jag trodde ju att vi skulle slippa tratten när såren på benet var läkt, men då fick han ngt konstigt på svansen, ett stort sår på ca 10cm runt om hela svansen, det vart rakning och fucidermsalva, ser bättre ut nu, men kliar fortfarande...stackarn....


Quiwi och jag har varit till Marma på kelpie läger ( uppfödaren), och det var kul och intressant, träffat mycket nytt folk och lärt mej en del om kelpien..Nyttigt   ...

Hon har ändrat sej en del i sitt sätt efter löpet/skendräktigheten, piggare , allertare och mer kelig och lekfull,    .hon har blivit väldigt duktig på att lyssna när man ropar mm. Men just nu är hon inne i en tuggperiod ( mina bästa skor), men det går ju över så det tar jag med ro. glömmer man att plocka bort så får man väl skylla sej själv säger jag, men familjen håller väl inte riktigt med där....  ....Hon är super härlig...


Jack.........Ja vad säger man om mitt lilla problembarn....Han är som han är, skitjobbig men helt underbart gosig och charmig.......Jag har lånat ut honom till Lina , så hon har tränat lite med honom och tävlat honom i Lydnadsklass 1..sammanfattning = betersej lika mot henne som med mej   , likaså i rallylydnaden ( avvancerad klass), men dom lyckades få ett godkänt resultat...Säger bara - bra kämpat Lina...


Amira - är upp och ner som vanligt, just nu är det upp = glad lekfull och framför allt snäll mot dom andra hundarna..

Go mot oss är hon alltid, min lilla goding..    ..


Får ju inte glömma  Jennifer som jag får vara barnvakt åt ibland, som är så go och glad, och väldigt lätt att ta hand om  ..Farmors lilla skruttunge  ..


kramar från oss   

Presentation


Här skriver jag om mina hundar ,våran träning och tankar som kommer upp.
Jag skriver inte varje dag utan när andan faller på och det kan gå lång tid i mellan inläggen .

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards