Direktlänk till inlägg 19 juni 2012

Asterix har ont.

Av Annelie - 19 juni 2012 19:14

I fredags när Asterix var och lekte med sin kompis Sigge, så gjorde han sej illa och började halta på höger bakben.

Han har haltat av och till hela helgen jag har känt och klämt men inte hittat ngt.

I måndags morse vaknade jag av att han låg och jämrade sej, han hade så ont stackarn.

Så jag kände igenom honom igen, och då kände jag en svullnad vid hasleden.


Kl 10 fick vi en tid hos "våran" veterinär som kände samma som jag plus lite till, och det var lite mer än han klarade av så vi fick en akut tid på Norsholmsdjursjukhus .

Och så här förklarade ortopedveterinären...


Det går två senor till tassen och vid hasspetsen så sitter det en sena tvärsöver och håller senorna på plats och det var den som går tvärsöver som brustit. Och då sitter ju inte senorna på plats.

Så nu är det gips i tvåveckor och förhoppningsvis så har det bildas tillräckligt med bindväv så senan vuxit fast. Om det inte har det så blir det operation för att fästa senan i den bindväv som bildats.

Och naturligtvis så är det ju korta koppelpromenader som gäller minst i 5veckor ( om vi har tur).

Asterix har redan tröttnat och började bita på bandage och gips så då vart det tratt på och DET tycker han inte om,

han ligger och gnäller och skäller , men han vänjer sej nog snart.


Så nu har vi en jobbig tid framför oss, men vi får hålla tummarna för att det inte blir så långvarit.

Stackars Emilia vart ledsen, hon har precis börjat på en agilitykurs och skulle gå en heldags agilitykurs i sommar ..

Nu får hon lära honom tricks istället så han blir lite trött .

Kramar från oss   


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 1 februari 2022 08:19

Jag läser nästan alltid de minnen som kommer upp på Facebook sidan .Definitivt med blandade känslor en del blir man glad för och en del inte.Minnena idag som kom upp var först och främst roliga. Olika skidresor och olika årtal tillbaka. Då längtar ma...

Av Annelie - 21 januari 2022 23:06

I morgon har jag varit med katt i en hel vecka . Jag är katt och hundvakt när Emilia och Markus är i sälen (de kommer hem i morgon) Och ja det är mysigt med en katt ,Yöns är en väldigt social ,trevlig och kelig katt men nu när jag provat så blir ja...

Av Annelie - 11 januari 2022 22:20

Förra veckan höll det på att riktigt illa för lilla fölet . Hon fick stopp i magen och fick åka akut till veterinären. Distrikts veterinären mötte upp i Gränna och gav kramplösande men ingav inte mycket hopp om att hon skulle klara sej . Vidare t...

Av Annelie - 2 januari 2022 12:34


Tolv slaget på nyårsafton tillbringade Poppan under sängen . Vi brukar alltid sitta i sängen titta ut på raketerna och äta godis,men i år ville inte Poppan inte vara med . Hon tackade nej till godiset och kröp under sängen och låg där ganska läng...

Av Annelie - 31 december 2021 22:22


Poppan och jag önskar er alla ett riktigt Gott nytt år

Presentation


Här skriver jag om mina hundar ,våran träning och tankar som kommer upp.
Jag skriver inte varje dag utan när andan faller på och det kan gå lång tid i mellan inläggen .

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards