Alla inlägg den 9 juni 2012

Av Annelie - 9 juni 2012 10:32

Ibland när man är på promenad med hundarna så kan man få ganska roliga kommentarer .

För ett tag sen när husse och jag var ute med alla fyra i samhället och gick så kom en äldre herre

som stannar och hälsar och säger då  - Jag ser ju att dom där tre  är samma sort, samtidigt som han pekar på Jack Amira och Asterix, men vad är den lilla bruna för ngt ?...


Hur man nu INTE kan se skillnad på en Schapendoes och Aussie det kan jag då inte förstå   ...


Idag på morgonrundan med Quiwi kommer en dam - Oj vilken liten söt. Är det en liten brun schäfer ?     .

Näe svarar jag den är en Kelpie.

Jaha säger damen, den är ju väldigt lik en sån där tollare också , fast en tollare är ju mindre och lite mer röd i pälsen    .

vad svarar man då ????? jag bara hummade lite och önskade en bra dag....  .


Idag skulle vi ha varit i Nyköping och tittat på David som kör folkrace, men vi ställe de in för det är så himla dåligt väder, är vädret  bättre i morgon så åker vi och tittar.

Så idag blir det busfabriken med Emilia och hennes kompis. Jag tar med mej en bra bok och har det lugnt och skönt ett par timmar   .


kramar från oss   



Presentation


Här skriver jag om mina hundar ,våran träning och tankar som kommer upp.
Jag skriver inte varje dag utan när andan faller på och det kan gå lång tid i mellan inläggen .

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards