Alla inlägg den 2 maj 2012

Av Annelie - 2 maj 2012 15:15

Kurs på eftermiddagen med Jack, den gick bra. Vi filmade varandra och det är jättebra att göra   .

Efter den kursen så åkte jag hem och bytte till Quiwi för vi hade valpkurs på klubben.

Vi tränade ganska länge och jag tyckte att att Quiwi var lite lugn, men tänkte att det är säkert löp på gång det är ju dags, hon är ju 9 månader nu. Men hon hoppade upp på mej och trasslade in kopplet mellan hennes bakben så jag böjde mej ner och skulle trassla ut det så såg jag att det hängde ner ngt rött . och när jag tittade ordentligt så har hon en stor skada i " armhålan" vid vänster framben. Hon har rivit upp en rejäl hudflik och den var djup också.

Fick tag i jourveterinären som fanns då i Söderköping, så det vart att hasta dit.

Lilla gumman vart nersövd fick smärtstillande och vart ihopsydd, 5 stygn invändigt + utvändiga stygn  och antibiotika i 10 dgr.

Vet inte hur hon har skadat sej och inte när, men snacka om att dom har en hög smärttröskel.

Och vilket dåligt samvete jag fick  som hade tränat henne utan att se ngt , och hon kämpade på lilla gumman    .

Kramar från oss   

Presentation


Här skriver jag om mina hundar ,våran träning och tankar som kommer upp.
Jag skriver inte varje dag utan när andan faller på och det kan gå lång tid i mellan inläggen .

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards