Direktlänk till inlägg 30 april 2012

Otursdag

Av Annelie - 30 april 2012 13:45

Emilia, Åsa och jag skulle gå till sjön med hundarna för Emilia ville ta sitt första dopp, vi tog med Jennifer i vagnen .

När vi kom fram till sjön så kom en schäfer lös springande emot oss, jag lämnade över Quiwi till Åsa för att mota bort den, men den ville fram till mina hundar, så jag fick ta tag i den och ledde den till ägaren, som förklarade att den är såå snäll mot andra hundar, så jag talade om att det spelar ingen roll för den inte springa fram till andra hundar iallfall. Då frågade ägaren om vi skulle vara vid sjön och jag sa att vi hade tänkt det, då tyckte ägaren att vi skulle släppa dom lösa så dom kunde bekanta sej , men det tyckte ju inte jag förståss. Och hon tyckte jag var konstig    . det slutade med att vi fick badplatsen för oss själva.

Hundarna hade kul  och Emilia tog sitt dopp i det SVINKALLA vattnet. När det var dags att gå hem så ramlade Asterix från bryggan och i på det djupa , som tur var hann jag fram och kunde dra upp honom innan han sjönk... Usch det var otäckt..

Sen skulle jag hjälpa Emilia att vända hennes strumpa rätt, det brände till i tummen och ut ur strumpan flyger en humla   .

När vi inte hade så långt hem vad händer då, Jo ut från en tomt ( samma som en annan gång) kommer TVÅ små   .

Jag lämnade över vagnen till Åsa och lyfte upp Quiwi under armen och går emot dom och ryar, från tomten kommer en människa och gapar och skriker på hundarna till slut efter lång tid så fick den med sej dom små   .

vi går vidare en bit sen började det om igen.....Dom smet igen och kom gapande så samma visa igen , men nu kom nog hela familjen gapandes efter dom och till slut så fick dom med sej dom små  .... Och det värsta är nog att dom inte ens ber om ursäkt. det är ju inte första gången och jag är inte den enda som råkat ut för dom........

Efter den pärsen så gick vi och köpte en varsin glass för att lugna ner oss.

Senare på kvällen var jag med Quiwi på kurs och den gick bra.

Kramar från oss   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 1 februari 2022 08:19

Jag läser nästan alltid de minnen som kommer upp på Facebook sidan .Definitivt med blandade känslor en del blir man glad för och en del inte.Minnena idag som kom upp var först och främst roliga. Olika skidresor och olika årtal tillbaka. Då längtar ma...

Av Annelie - 21 januari 2022 23:06

I morgon har jag varit med katt i en hel vecka . Jag är katt och hundvakt när Emilia och Markus är i sälen (de kommer hem i morgon) Och ja det är mysigt med en katt ,Yöns är en väldigt social ,trevlig och kelig katt men nu när jag provat så blir ja...

Av Annelie - 11 januari 2022 22:20

Förra veckan höll det på att riktigt illa för lilla fölet . Hon fick stopp i magen och fick åka akut till veterinären. Distrikts veterinären mötte upp i Gränna och gav kramplösande men ingav inte mycket hopp om att hon skulle klara sej . Vidare t...

Av Annelie - 2 januari 2022 12:34


Tolv slaget på nyårsafton tillbringade Poppan under sängen . Vi brukar alltid sitta i sängen titta ut på raketerna och äta godis,men i år ville inte Poppan inte vara med . Hon tackade nej till godiset och kröp under sängen och låg där ganska läng...

Av Annelie - 31 december 2021 22:22


Poppan och jag önskar er alla ett riktigt Gott nytt år

Presentation


Här skriver jag om mina hundar ,våran träning och tankar som kommer upp.
Jag skriver inte varje dag utan när andan faller på och det kan gå lång tid i mellan inläggen .

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards