Alla inlägg den 20 april 2012

Av Annelie - 20 april 2012 13:20

Idag har jag varit med om ngt så jag vart alldeles stum, men bara för ngn sekund   .....

vi ska ha barnen på mat ikväll och eftersom Pontus inte dricker öl så tänkte jag vara lite snäll mot honom och

 köpa några cider.


Jag och Åsa skulle åka och handla så då passade vi på att gå in på systemet i Söderköping. Kan ju tilläga att det inte hör till vanligheten att jag går till systemet eftersom jag inte dricker ..

Så jag plockade i några cider i korgen och går till kassan och lägger upp dom på bandet, när kassörskan frågar Åsa om hon har legitimation - näe säger Åsa det är i bilen. Så då säger jag - men det är ju jag som ska handla.

Då frågar  kassörskan om det är jag som ska ha cidern, och jag ärlig som vanligt säger  att det är till min son som är 23 år , men då säger hon att jag får inte handla om inte Åsa kan visa leg. Åsa går ut i bilen oc hämtar sitt leg. Men jag kan inte släppa det, och frågar att man kan alltså inte gå in här och handla i sällskap för då måste alla visa leg. - Ja säger hon vi vet ju inte om du handlar åt ngn annan. Jag - Så om min 12 åriga dotter är med mej hit in så får jag inte handla eftersom ni tror då att jag ska langa till henne ?????. Då mumlar hon ngt. Och när min dotter är 16 år , då måste hon alltså vänta i bilen forstsätter jag. Och kassörskan bara upprepar att hon vet ju inte vad jag ska göra med det jag handlar.. Så jag avslutade med att det var definitivt sista gången jag handlade där...


Jag blir så himla förbannad. hur tänker dom ??? Är det för jag köpte xl cider ? att det är mer ungdoms dricka , jag kanske skulle köpa en flaska vin det  kanske är mer kärring dricka..

Är det så här så förstår jag att många köper smuggelvaror, det tänker jag göra iallfall . Dom få gånger jag behöver köpa ngt   ... >Det kommer att ta tid att smälta det här ...


Presentation


Här skriver jag om mina hundar ,våran träning och tankar som kommer upp.
Jag skriver inte varje dag utan när andan faller på och det kan gå lång tid i mellan inläggen .

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards